• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Pasfoto's op een werkblad koppelen aan specifieke cellen op een volgende werkblad.

Status
Niet open voor verdere reacties.

PatrickDep

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2011
Hoe kan ik pasfoto's op een eerste werkblad gaan koppelen via een celverwijzing op een volgende werkblad. Het tweede werkblad is in feite een rapport waar ik in een bepaalde cel ook de pasfoto van de betreffende persoon zou willen linken.
Hoe kan ik op mijn eerste werkblad de pasfoto's vastmaken aan een bepaalde cel?
De pasfoto's moeten een hoogte hebben van 5 cm.
Ik gebruik Excel 2010.
Dank u van harte.

Vastmaken aan een cel is mogelijk vanuit de eigenschappen. Echter zijn afbeeldingen een extern object die niet te benaderen zijn via standaard interfaces. Het is misschien wel mogelijk de foto op te halen, maar dan zul je waarschijnlijk toch naar macro's moeten kijken.

Bedankt voor de hulp; maar het is niet echt dat wat ik wou hebben.

Laatst bewerkt door een moderator:
Het is echter wel een techniek die kan werken als je altijd je comments laat zien en het is inderdaad de enige manier om een plaatje "hard" aan een cel te koppelen. Het plaatje transfereren naar een ander blad via een comment kan wel met een eenvoudige copy. Dus, hoewel het niet direct is wat je vroeg, is het wel een goede stap om je einddoel te bereiken. Overplaatsen van een "zwevend" plaatje is namelijk niet een stuk minder triviaal.

Maar zonder een uitgebreider voorbeeld is het moeilijk een specifieke oplossing aan te dragen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan