Passen al mijn componenten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0561

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2011
Hallo allemaal,

Ik heb hier enkele weken geleden al een post geplaatst, en heb lang nagedacht over wat ik allemaal wil etc.
Ik sta nu op het punt om 'm te kopen, maar ik moet nog even weten of mijn CPU cooler past in mijn kast, ik neem aan van wel aangezien de kast zelf redelijk breed is en de cooler niet erg groot. Ik heb gezocht maar ik kon het nergens vinden. Ook moet ik weten of mijn voeding goed is. Ik zit eigenlijk wel echt aan m'n max, dus veel duurder moet 't niet worden. Als de voeding niet goed is zou ik graag een alternatief willen. Kunnen jullie ook even checken voor de zekerheid of alles wel past? Als jullie het slim lijkt om nog kleine aanpassingen te maken zou ik dat graag willen horen.

Bedankt!

Link: http://tweakers.net/gallery/506312/#tab:wenslijst

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, maar ik postte dit op mijn telefoon, en als ik aanpaste werkte de link om een of andere reden niet. Maar toch bedankt:)

persoonlijk zou ik voor een intel build gaan deze geeft bijna dezelfde stock performance is alleen niet over te clocken maar er zit wel een 7970 in
als je niet over gaat clocken kan er ook gewoon een stocked koeler in, dan krijg je dit
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...452330]=1&product[394090]=1&product[474459]=1

en als het goed is zou het bij die amd build moeten passen als je die toch neemt
je moet alleen wel een betere voeding hebben en ook wat meer watts omdat die processor ze opslurpt met overclocken

Laatst bewerkt:
Dat ligt er maar net aan. Op hoeveel volt zet je je RAM? en op hoeveel volt zet je je processor en ga je eventueel je videokaart nog overclocken?
Op deze site kan je voeding berekenen. http://www.extreme.outervision.com/PSUEngine

Als je enkel je Processor overclockt. Wellicht ga je je videokaart een beetje overclocken en zet je geheugen op 1.65 Volt. Dan zit je met 600 Wat ruim goed. 550 Watt voldoet ook wel, maar dit is dan minimaal en als je naar het prijs verschil kijkt, zit er bijna geen verschil tussen. Zou lekker de 600 Watt voeding pakken.

Laatst bewerkt:
En, ik had ergens gelezen dat ik misschien mijn Bios moet updated om de FX-8350 te kunnen gebruiken, is nodig? Als het nodig is is het moeilijk om te doen of is het zo gebeurd?

ja op de site staat bios 1.30 maar met welk wordt hij geleverd?
en stel je moet updaten heb je eerst een andere amd processor nodig om hem überhaupt aan te krijgen en te kunnen updaten

Oke, bedankt. Maar ik heb even gekeken op de asrock site, en je moet wel P1.30 hebben voor FX-8350. De link die je stuurde werkt ook niet, op dit moment in ieder geval. Ik heb geen andere AMD cpu, op een athlon 64 na haha. Ik heb even gemaild met de webshop waar ik het ga kopen over welke bios er op staat, en ik wacht nog op een antwoord

Hmm oke vaag dat de site niet werkt. Dit staat erbij:

Dit bord is ontworpen voor de meest krachtige systemen en levert de meest veeleisende technologie voor gebruikers van tegenwoordig. Gewoon genieten van de volgende generatie computers met het ASRock 8-Core CPU klare moederbord.

ASRock DuraCap (2.5 x longer life time), 100% Japan-made high-quality Conductive Polymer Capacitors
Digi Power, Supports AM3+ Processor, 8-Core CPU
Supports Dual Channel DDR3 2100(OC)
Supports AMD Quad CrossFireX™, 3-Way CrossFireX™ and CrossFireX™
Supports NVIDIA® Quad SLI™ and SLI™
2 x USB 3.0, 5 x SATA3, 1 x eSATA3
Supports ASRock XFast RAM, XFast LAN, XFast USB Technologies
Supports On/Off Play, Graphical UEFI, AXTU, APP Charger, Turbo UCC
7.1 CH HD Audio with Content Protection, supports THX TruStudio™
Free Bundle : CyberLink MediaEspresso 6.5 Trial, 1 x 3.5mm Audio Cable

dat er staat dat het supported wordt wil nog niet meteen zeggen dat hij met die bios geleverd wordt
supported betekend alleen dat hij erin kan, maar zonder bios update kan hij er ook in maar werkt hij alleen niet

Als P1.30 er niet op staat werkt hij gewoon niet. Ik moet er alleen achter zien te komen welke versie er op staat, maar hoe... Kun je het moederbord niet updaten zonder een werkende AMD processor?

Dan moet ik denk ik een ander moederbord uitkiezen... Suggesties?

Hallo, ik heb even verder gezocht, en dit leek mij de beste oplossing. Ik koop het moederbord en ik ga er vanuit dat deze werkt met de CPU. Als het niet werkt, koop ik een AMD Sempron 145 (http://tweakers.net/pricewatch/266487/amd-sempron-145-boxed/specificaties/) (nieuw of 2e hands oid) voor 30 euro, gebruik deze om windows te installeren, daarna flash ik de bios naar de juiste update en plaats dan mijn FX-8350 erin. Kunnen jullie voor de zekerheid even checken of dit werkt? Het lijkt me eigenlijk wel dat de FX-8350 werkt, aangezien het anders altijd wel een gokje is of hij werkt of niet. Ik sta op het punt om te bestellen en heb echt een antwoord nodig:P

Laatst bewerkt:
nog niet de 2e processor er meteen bij bestellen google bijvoorbeeld even daar staat soms wel met welke bios ze geleverd werden bij andere mensen ;)

Ik heb even contact opgenomen met de webshop. Je kunt gewoon het moederbord flashen, zelfs als je processor niet ondersteund is. Anders doet de webwinkel het voor me (voor 15 euro)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan