Passieve subwoofer aansluiten op actieve versterker

• Onderwerp starter Onderwerp starter voodi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

voodi

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2008
Hallo,

Ik heb een Sony DAV-S800 5.1 dvd set, waarvan de versterker een ruis heeft. Nu heb ik een Denon ADV-700 versterker gekregen van kennissen en wou daar mijn boxen op aansluiten. Helaas heeft de Denon een actieve aansluiting en mijn oude versterker een passieve aansluiting voor de subwoofer.
Is er een trucje voor om deze subwoofer alsnog op de Denon te kunnen aansluiten?

Als je de draadjes van je passieve subwroofer gewoon in een kanaal doet, moet hij het als het goed is ook doen

Zo te zien is het een actieve subwoofer met een eigen versterker dus.

Kijk in de subwoofer of je de versterkar daarin kunt overrulen, die in gebruik zal hij niet lang leven op een actieve uitgang.

Als de startpost klopt, klopt de titel niet.

Laatst bewerkt:
Oke, maar het belang van goede 5.1 surround is groot, aangezien ik DTS films kijk op mijn pc, die via een optical kabel met mijn surround set is aangesloten.

In de nieuwe Denon versterker moet de subwoofer via een tulp aangesloten worden, en aan mijn woofer zit gewoon een + en - aansluiting.

Voodi,

zelde zo'n onduidelijk topic gezien, haal je van alles door elkaar?

Als je subwoofer actief is (dan zit er dus een versterker in) dan zul je deze op de een of andere manier moeten overrulen. zoals lange pier zegt.

Voor het aansluiten kun je gewoon zo iets kopen: http://www.cargoods.nl/shop/bekabeling/8130-speaker-uitgang-iso-naar-tulp/

Je kunt ook gewoon zelf iets solderen. Pin is + ring eromheen is -.

Kijk ook goed naar de impedantie (versterker impedantie hoger dan speaker impedantie is geen probleem, andersom is minder gezond).

Haha, ja het zou goed kunnen dat ik van alles door elkaar haal. Sorry hiervoor.
Ik dacht dat mijn subwoofer juist passief was, omdat deze alleen een + en - aansluiting heeft.
Op de Denon versterker zit 1 tulp ingang waar bij staat: Pre out subwoofer.

Nou was mijn vraag, hoe sluit ik nu mijn + en - subwoofer aan de pre out subwoofer tulp-ingang van de Denon.

Tulp kabeltje opensnijden, draadjes strippen, volgensmij het kabeltje zonder mantel eromheen is de - en kabeltje met mantel is de +

Even uitleg Voodi.
Sub uitgang op Denon is passief (onversterkt), hier zal dus een actief (versterkt) sub op moeten.)
Je Sub (+, -) is passief (onversterkt) en moet dus op een actief (versterkt) uitgang aangesloten moeten worden.
Dus wat Lange Pier zegt, actieve sub aanschaffen of een appart versterker voor de sub.

Dank je voor de duidelijke uitleg. Dat wordt een nieuwe sub aanschaffen dan maar.
bedankt voor alle reacties!:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan