passwoord module 32 bits werkt niet op 64bits....

jan62

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2010
k heb een vraagje over en database die ik ooit eens heb gemaakt in een 32bits uitvoering van Access deze database is voorzien van en wachtwoord en daarvoor gebruik ik een module in 32 bits. ik werk nu met een 64 bits uitvoering van access. Als ik nu opstart en gebruikersnaam en wachtwoord invul opent hij de module met de kreet dat ik hem moet aanpassen naar 64 bits. zie de foto met de melding. ik weet niet wat ik nu zou moeten veranderen. Of zit die module gewoon standaard in de 64 bits versie en moet ik die ervoor in de plaats nerzetten

Bijlagen

• Schermafbeelding 2025-05-09 153618.png
    Schermafbeelding 2025-05-09 153618.png
    6,5 KB · Weergaven: 3
Laatst bewerkt:
Het heeft niets met de module te maken, en dat zegt de melding ook helemaal niet. Die zegt namelijk dat de code in het project moet worden aangepast. Er bestaat dus ook geen '64-bits module'. Alle modules zijn, kortom, versie onafhankelijk.

Wat wél een probleem is, dat sommige functies en procedures niet werken omdat de betreffende aanroepen anders moeten. Dat kan op een simpele manier, als je 100% zeker weet dat de database alleen op een t4-bits Office gebruikt wordt. Zijn er nog computers die op 32-bits Office draaien, die ook met deze database moeten werken, dan is het wat ingewikkelder. Eerst de simpele oplossing:
Gebruik de functie om de database te compileren om de 'fouten' in de database te vinden: je moet ze namelijk allemaal aanpassen. En als je één functie hebt, heb je er waarschijnlijk meer.

Heb je een foute functie gevonden, vervang dan de regel
Code:
Declare Sub
In
Code:
Declare PtrSafe Sub
Bij functies:
Code:
Declare Function
In
Code:
Declare PtrSafe Function

En hier de iets ingewikkelder variant, die op beide systemen werkt.
Code:
#If VBA7 Then
     Declare PtrSafe Sub...
#Else
     Declare Sub...
#EndIf
Uiteraard doe je hetzelfde met de functies, zoals hierboven is aangegeven.

Als je alles hebt aangepast, en bij het compileren geen foutmelding meer krijgt, heb je de database omgezet naar een 64-bits variant. Of een 32/64 bits variant.

ik had al een melding gezien dat o,a iets veranderd moest worden in Declare PtrSafe Function maar dacht als er een complete module is die 64 bits is vervang ik deze module daarvoor. Ik ga er mee aan de slag morgen eerst een Tourtocht fietsen van 100KM en erna genieten van kleinzoon die komt logeren. Zondag is het Access day.....................

Succes met het fietsen, en met de geplande computerdag!

als er een complete module is die 64 bits is vervang ik deze module daarvoor.
Helaas, dus. Een (nieuwe) module is gewoon een lege pagina die uit zichzelf niks doet. Een 32 bits database met 20 modules waar niks in staat werkt perfect in Access 64 bits. Zie modules als een schrift waarin je van alles opschrijft. Wát je opschrijft, bepaalt of het boek een roman is, of een telefoonboek :). En zo is dat ook met modules en code.

Succes met het fietsen, en met de geplande computerdag!

Terug
Bovenaan Onderaan