• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Password in VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

FGMdeGroot

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2012
Goeie middag,

Ik heb een stukje vba met password in excel als ik het password in vba ingeef is er geen probleem, maar om het gebruiks vriendelijk te maken wil ik graag dat vba het wachtwoord gebruikt dat in Sheet"informatie" Cel "I8" staat.

Is het ook mogelijk om de sheets die ik nu verberg met de verbergen knop in sheet "admin" ook ontoegankelijk te maken voor mensen die het password niet weten?

Mvg,
F. de Groot

Bijlagen

For Each cl In Range("wachtwoorden")
If cl.Value = FileName Then
found = True
Exit For
End If
Next cl

If found Then

wachtwoord = cl.Offset(0, 1).Value
Else
MsgBox "Voor deze werkmap is nog geen wachtwoord ingevoerd"
End If

dit stukje gebruik ik hiervoor, maak een naam aan in excel waarin de wachtwoorden staan, en deze code loopt er doorheen om te kijken of de naam overeen komt, en pakt dan de tekst ernaast als wachtwoord

Ga naar de tab Ontwikkelaars, kies Visual Basic.
Ga in de VBA project verkenner naar het tabblad Informatie en zet bij eigenschappen onder Visisble de waarde op VeryHidden.

Als ik dat op very hidden zet werken de knoppen dan nog om uhm zichtbaar te maken?

dit stukje gebruik ik hiervoor, maak een naam aan in excel waarin de wachtwoorden staan, en deze code loopt er doorheen om te kijken of de naam overeen komt, en pakt dan de tekst ernaast als wachtwoord

Ik begrijp de code neit helemaal en krijg uhm niet werkende zou je een klein voorbeeld bestandje kunnen sturen?

@MJonk

Code:
if not iserror(application.match(c00,range("wachtwoorden"),0)) then ...

Very hidden probleem is opgelost die werkt gewoon met de vba code
Sheets("X (2)").Visible = xlVeryHidden en bij zichtbaar maken Sheets("X (2)").Visible = true
worden de sheets zichtbaar.

Maar de code voor het wachtwoord werkt nog niet,
de code die ik gebruik is

Private Sub CommandButton2_Click()
response = InputBox("Uw password graag")
If response = 1234 Then

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan