password kwijt ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

goldylox59

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2004
Hallo alle helpers bij elkaar,

Ik heb weer iets vreemd aan de hand.
Ik heb een database gemaakt in acces, heb dit beveiligd met een password en heb een snelkoppeling gemaakt voor op het bureaublad.
Nu wil ik via acces naar mijn bestand, dan vraagt ie om een password, echter het password dat ik heb ingegeven schijnt niet de juiste te zijn, dus ik kom er niet in.
Wat het stomme is, dat ik via de snelkoppeling gewoon WEL naar het bestand kan.
RARA hoe kan dit, en kan ik nu wel ergens mijn ingevoerde password terug vinden.

Alvast mijn hartelijke dank.

Jan.

Ik ken persoonlijk niks van Access, maar als ik naar de ander office-programma's kijk, is er toch nog steeds de mogelijkheid om het password te deactiveren?

James:)

Als ie via de snelkoppeling wel werkt staat er waarschijnlijk iets in de snelkoppeling als /pwd=jouwwachtwoord

Dat kun je opsnorren bij de eigenschappen van de snelkoppeling. Anders lijkt het me extreem vaag dat ie via de snelkoppeling geen ww vraagt.

Grtz,

Beste Mark,

Ik heb op eigenschappen van de snelkoppeling gekeken, maar er staat echt niets in over een password.
En het is echt waar, heb afgelopen avond thuis nog het eea gebrobeerd, maar het lukt echt niet via het programma en dan openen.
Ik zal best wel iets verkeerd doen, maar ik weet niet wat.

Sorry

Jan

hallo goldylox59,

Ik heb wel een programma om het paswoord te kraken en wil dit best voor je doen.
Het neemt wel veel tijd inbeslag, dus moet je geduld hebben.

Mvg Hoornvan

wat een mogelijkheid is....

als het een simpel wachtwoord is zonder de setup hiervoor te gebruiken is te omzeilen.

open access maak een nieuwe database.

ga naar extra / beveiliging / werkgroepbeleid

kijk waar het bestand staat of kijk hoe het heet en doe een zoek opdracht in windows.

kopieer het zelfde bestand van een andere computer waar geen ww in staat.

maak een backup van het bestand en kopieer het nieuwe bestand hierna met de zelfde naam in de map.

waarschijnlijk werkt het dan weer gewoon.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan