Password op share?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Badjas

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2002
Berichten
23
Ik heb het volgende probleem. Ik heb 2 pc's die via een router met ADSL staan verbonden en via die router hun ip-adressen krijgen. Vroeger had ik Win98 geinstalleerd staan en had op pc1 een schijf geshared staan, met een password erop. Dus ging ik van pc2 die schijf benaderen, password inkloppen en klaar is kees. Ik wilde dit omdat de buren er nu ook bij komen.

Nu staat op pc1 XP Home geinstalleerd met wederom een share, maar ik kan nu niet meer deze share beveiligen met een password, die keuze kan ik niet vinden. Nu kunnen ook strakkies mijn buren op die schijf, wat ik natuurlijk niet wil.

Heeft iemand een oplossing?
 
Inderdaad in xp home wil dit niet, wel in de pro versie.
Maar als de buren straks ook achter jouw router komen dan hoef je die pc toch niet in het netwerk te hangen.
Ik ga er tenminste vanuit dat jouw buren alleen de internet aansluiting met jou gaan delen.
En anders op de xp home machine nog een partitie aanmaken waar jouw bestanden komen te staan en die partitie dan geen toegang geven tot het netwerk.
 
OK, dank je wel, ik ga voor de upgrade naar XP pro.

Kan dat zomaar, of heeft die versie ook weer nadelen?
 
Een upgrade van home naar pro heb ik nog nooit gedaan.
Zelf denk ik dat het geen probleem zal opleveren, je hebt namelijk alles onder xp al aan het draaien.
Pro heeft net iets meer mogelijkheden.
Ik weet niet hoe handig je bent met computers, maar als je een beetje kennis hebt dan zou ik voor een geheel nieuwe installatie gaan. Ik heb al eens gelezen dat als je de volledige versie van pro gaat installeren naast een home versie dat je dan een dual boot krijgt.
 
Veel suc6.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan