• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Password op worksheet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Samdeman,

Het heeft even geduurd, maar er kwam van alles tussen. Het oorspronkelijke bestand heb ik niet meer, dus heb ik e.e.a. opnieuw moeten bedenken.

Als je uitleg wilt hebben bij de macro's dan komt dat nog wel. 't Is nu voor mij bedtijd :-) Ook zit er nog geen beveiliging op de werkbladen die je met de macro kunt aan- en uitzetten.
Wat ook nog moet, is het beveiligen van de macro's zelf. Dit kan door op Alt+F11 te drukken, en dan bij 'Modules' met de rechter muisknop klikken en te kiezen voor "Eigenschapen van VBA-project". Kies het tabblad Beveiliging en vul een wachtwoord in. Op deze manier werken de macro's wel, maar kan de gebruiker ze niet lezen.

Is de beveiliging nu rond? Nee. Als je de gegevens echt wilt beveiligen, dan moet je uit de Office-omgeving vandaan gaan. Maar je kunt het gebruikers wel moeilijk maken.

Oh ja, de twee verborgen werkbladen heten aaa en bbb, en dat is dan ook per werkblad het wachtwoord. Dit kun je zowel met hoofd- als met kleine letters ingeven.

Succes.

Richard

Bijlagen

Dit is inderdaad precies zoals ik het wil gaan doen Richard, hartelijk dank! Ik ga eerst zelf eens wat uitzoeken over het werken met macro's, en anders kijk ik jou wel weer lief aan...;)

Toch een vraagje: heb je die macro opgenomen, of zelf geprogrammeerd in Visual Basic Editor, want anders wordt het wel een veel moeilijker verhaal denk ik.

Hoi Sam,

Doorgaans neem ik een macro op, en ga die dan in VBA handmatig aanpassen. Delen van deze macro zoals een lus kun je niet met de macrorecorder opnemen.
Ik kan me voorstellen dat je je soms afvraagt wat de macro doet, en hoe je die kunt aanpassen aan je eigen model.
Ik zal kijken of ik de tijd vind e.e.a. te verduidelijken.
ALs je concrete vragen hebt kun je die ook kwijt.

wordt vervolgd......

Richard

Hoi Samdeman,

Hierbij het aangepaste bestand. Als je het opent, activeer dan de macro's. Klik op Alt+F11, en in het linker venster ga je naar Modules - Module1.
De groene tekst negeert VBA. Ik hoop dat alles duidelijk is.

Groeten,

Richard

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan