Password veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Herculesds

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2005
Hallo,

Ik moet een taskpad view maken om zo het inlogwachtwoord te resetten/veranderen van de gebruikers, dit moet via console.

Het gaat om een netwerk bedrijf. per afdeling zitten gebruikers in een OU.

Na heel veel speurwerk kom ik er helaas niet uit. daarom zoek ik hulp hier. Hopelijk kan iemand mij het uitleggen.

kan je het wat meer specificeren? misschien met een voorbeeld wat je wil.

je kan het heel gemakkelijk doen door start --> uitvoeren (WIN + R) --> type: dsa.msc --> enter/ok :P

dat is de ADUC en daar kan je passwoorden heel makkelijk resetten/veranderen door rechtermuisknop op de user en vervolgens reset paswoord drukken.

hoe wil je het anders?

Ik zal het ff duidelijk schetsen, en het is een opdracht voor school

Ik heb 10 verschillende OU's aangemaakt (elke OU voor een andere afdeling), en in de verschillende OU's heb ik enkele gebruikers aangemaakt.

Maar nu moet ik een gebruiker aanmaken die ALLEEN het wachtwoord kan resetten van de gebruikers in alle OU's.

Die persoon moet beschikking krijgen over een aangepaste MMC in de taskpadview waarmee hij deze taak kan uitvoeren. (dus alleen wachtwoorden kan resetten, en niet meer)

Ik hoop dat iemand mij t kan uitleggen

Laatst bewerkt:
M.b.t. speciale MMC inrichten: Kijk hier. Wel deze MMC aanpassen aan wat jij precies wilt (indien nodig). Het verhaal aan het einde van die discussiedraad over 'teveel rechten' geldt voor jou niet, omdat je uitsluitend het recht om wachtwoorden te resetten gaat toekennen aan een gebruiker.

M.b.t. het delegeren van het recht om wachtwoorden te resetten: Rechtsklik op het domein in DSA.MSC, en kies voor de wizard "Beheer overdragen...". Wil je het voor elke OU afzonderlijk doen i.p.v. domein-breed, dan op elke OU per stuk rechtsklikken en kiezen voor "Beheer overdragen..."
Er is een voorgekookte overdraagbare taak die heet: "Wachtwoorden opnieuw instellen en forceer wijzigen bij aanmelden", anders kiezen voor "Een aangepaste taak maken en overdragen".

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan