passwordmanager en .htaccess

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Ik heb een website die is afgeschermd met een gebruikersnaam en wachtwoord, waarbij ik gebruik gemaakt heb van .htaccess en .htpasswd. Daarop kan ik alleen inloggen door handmatig de credentials in te voeren.
Omdat ik ook gebruik maak van een password manager (KeepassXC), wil ik graag de credentials van mijn website kunnen invullen met KeepassXC, maar ik krijg bij deze website daarvoor niet de mogelijkheid.
Wat kan ik hieraan veranderen?

Vriendelijke groet,
Marianne
 
Ikzelf gebruik KeePass wat volgens mij vrijwel hetzelfde werkt.
Je kan gewoon een entry aanmaken voor je site, met daarin een gebruikersnaam en wachtwoord. Het wachtwoord kan je copy-pasten en ik neem aan dat deze dan tijdelijk in je geheugen staat voor een copy/paste.

Dit heeft niks met .htaccess (beter gezegd: 'Basic access authentication') te maken, en werkt in het algemeen voor elk inlog formulier.
 
Laatst bewerkt:
Je kan gewoon een entry aanmaken voor je site, met daarin een gebruikersnaam en wachtwoord. Het wachtwoord kan je copy-pasten en ik neem aan dat deze dan tijdelijk in je geheugen staat voor een copy/paste.

Bij de reguliere logins (bijv. hierboven bij Helpmij.nl/forum) zie ik een icoontje van KeepassXC. Als ik daarop klik, worden de credentials automatisch ingevuld. Met copy/paste invullen kan inderdaad ook, maar is omslachtiger.
 
Ik gebruik LastPass en die vult het automatisch in. Met .htaccess heeft het niets te maken.
Als ik iets aanmaak met een wachtwoord dan slaat LastPass dit op en als ik dan in wil loggen dan vult hij dit automatisch in.

Maar even een andere vraag: je stelt hier vragen maar op sommige krijgen we nooit meer een antwoord. Deze bijv. https://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/964732-Vraag-over-mij
Maar ook andere topics, we geven je tips en trucs maar horen nooit meer of iets gelukt is. Ik vind dat jammer.
 
KeePassXC heeft een add-on voor je browser waarmee gebruikersnamen en wachtwoorden rechtstreeks ingevuld worden in de bijbehorende velden op websites. Bij pak 'm beet 90% van de websites werkt dat probleemloos, maar er zijn ook websites waar het niet werkt.
Ik durf even niet te zeggen of het werkt bij met .htacess-beveiligde sites. Daarvan heb ik er ook geen waarmee ik het even kan proberen.
 
Bij de reguliere logins (bijv. hierboven bij Helpmij.nl/forum) zie ik een icoontje van KeepassXC. Als ik daarop klik, worden de credentials automatisch ingevuld. Met copy/paste invullen kan inderdaad ook, maar is omslachtiger.
Op de KeepassXC website lees ik dat het programma alleen op een Windows, Mac OS of Linux platform werkt. Voor zover ik kan zien is er geen web versie van dit programma. Wel heeft de maker plugins voor browsers maar een plugin op de PC is niet gerelateerd aan een .htaccess bestand op een webserver.

Update. Bij KeePass (gebruik ik) lees ik dit:
Gebruik "Use Custom Sequence for Specific Windows" en voeg hier htaccess popup aan toe.
Ik weet niet KeepassXC zoiets heeft.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan