Past deze processor in mijn laptop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

squixs

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2008
Hallo,

Ik vond gisteren een laptop thuis met inmiddels flink verouderde specs, die ik vanwegen mijn studie wil opknappen. Het gaat om een Dell inspiron 1300.

Op dit moment zit er een Intel® Celeron® M Processor 380 in. Dit is volgens de intel site socket "H-PBGA479, PPGA478". Ik zag op internet een Core™2 Duo Processor T9600 die volgens de intel site deze sockets ondersteunt: "BGA479, PGA478". Kan ik zonder problemen deze processor erin zetten?

alvast bedankt!

MartijnvdGrift

het vervangen van een processor in een laptop zoiezo al erg af te raden vaak vergt dit tog eenige soldeer of ICT kennis
en word het niet ondersteund door het moederbord
of de voeding is gewoon te zwak

zodra een laptop outdated is kun je deze weg gooien tenzij jou vraag naar reken kracht het zelfde is gebleven

Laatst bewerkt:
Dat gaat 100% niet werken.
Solderen hoeft niet, maar de bestaande socket en moederbord ondersteunen dit zeker niet.
Bij twijfel neem contact op mat Dell, maar die zullen je ook teleurstellen.

Ik wilde net zeggen, cpu verwisselen is hooguit 2 minuten werk..
wat is het verschil tussen een pga478 socket en een ppga478?

heb voor de grap even een celeron d 2.4 ghz processor erin gezet uit een hele oude desktop en dat werkt gewoon alleen past de koeling enzo niet meer omdat het geen "mobile" cpu is.

ik had idd al het idee dat het niet zou werlen omdat ide t9600 een fsb van 1066 heeft en deze eentje van 400 :Z

Deze link lijkt me meer van toepassing:
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Socket_P

ik heb de laptoo ff opengeschroeft en er zit idd zoals op het plaatje een socket p in.
er staat op wikipedia dat deze socket celeron m (wat ik heb) tot core2duo t-serie ondersteunt (wat dus die andere processor is)
vandasr dar ik dus dacht dat het wel zou werken, maar dit blijlt dus niet zo te zijn?
Als ik voor 100 euro dat ding een beetje kan upgraden met processor en geheugen vind ik het wel goed namelijk.
voor het echte werk gebruik ik tochn desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan