Past dit allemaal?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja. De videokaart die je nu hebt is een hele goede videokaart en hiermee kun je HD filmen. Lijstje ziet er zo heel mooi uit.

@W4RHD34D Op dit moment nog wel ja, maar met de nieuwe consoles, die 8 en 16 cores gaan krijgen gaan games zeker weten geoptimaliseerd worden voor 8 cores, maar inderdaad is het misschien beter om een goedkopere processor te nemen. Je kunt ook een AMD Phenom x4 of x6 nemen. Als je op een budget zit is AMD nou eenmaal een stuk beter dan intel.

@gast0561
waar heb je het vandaan dat consoles 16 cores gaan gebruiken:shocked: bron aub
PS4 heeft 8 trage jaguar cores klikerdeklik en de nieuwe xbox zal niet veel anders zijn omdat AMD ook hiervoor de hardware maakt.

Je kunt ook een AMD Phenom x4 of x6 nemen. Als je op een budget zit is AMD nou eenmaal een stuk beter dan intel.
kom maar op met die benchmarks en dan geen synthetische benchmarks van passmark ik wil echte in game benchmarks zien!

Thuban is een heel stuk trager dan Sandybridge en Ivybridge en die zitten in het zelfde prijs catagorie

EDIT: btw de PS3 had ook 6cells en de xbox360 3cores en zijn games er zoveel beter op geworden wat betreft multithreading?
niet dus! eerst zien dan geloven!

Laatst bewerkt door een moderator:
http://www.qooqle.nl/?q=XBox+720+16+cores
En je hebt al een goede quadcore phenom met 3.4 GHz voor nog geen 85 euro, terwijl die i5 rond de 150 is. Zoals (volgens mij) jij al zei, de GPU is de boosdoener dus de 80 euro die je hierop bespaart kun je weer in de videokaart steken. Je moet trouwens zelf weten wat je neemt hoor, het is maar een tip.

ja echter presteert een phenom van 85 euro net zo goed als een i3 die in de zelfde prijs catagorie zit!
de gpu is idd de grootste boos doener maar je wilt niet dat je systeem uit balans is en die phenoms zijn verouderd

De nieuwe xbox is nog niet eens gepresenteerd door Microsoft dus alles wat je daar leest zijn gebaseerd op geruchten
Xbox 720 de naam is zelfs nog niet eens bekend gemaakt

en ff googlen is geen bron
full.gif

EDIT: hier een benchmark die laat zien dat jou Phenoms op het niveau van de oudere i3 sandy bridge zitten klikerdeklik
de nieuwere i3 3200 serie cpus zijn nog sneller

je phenom moet zelfs op 4.2Ghz draaien om een i3 op 3.2Ghz bij te houden

Laatst bewerkt:
Dat ben ik niet helemaal met je eens Firestorm. Ja de I3 presteert beter, maar is ook bijna 50 euro duurder. Dan heb je een verschil wat je op 1 vinger kan natellen. 3x niks.

phenom II 965 - 86 Euro - 4.321
Intel core I3 3240- 129 euro -4.434

Bron: http://www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html Het zijn geen ingame benchmarks, maar allround benchmarks.

kom maar op met die benchmarks en dan geen synthetische benchmarks van passmark ik wil echte in game benchmarks zien!
passmark laat verre van de werkelijke situatie waar mensen zich in bevinden zien
passmark is hevig multithreaded vandaar ook dat het Synthetische benchmarks zijn en veel applicaties gebruiken maar 1 aan gewezen core.
ik zie liever benchmarks van de programma's zelf en dan zul je zien dat intel het standaard beter doet (in een werkelijke situatie)

en als de i3 te duur is dan pak je er een pentium G860/G2120 of iets dergelijks bij dat zijn in feiten kaal geplukte i3 cpu's en doen het niet veel slechter
en die kosten zo rond de 60 euro

interpreting passmark results

veel cores is niet per definitie een oplossing

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan