Past dit bij elkaar?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik weet niet of de Boxed versies Tbred's zijn.

In theorie valt de garantie als je overklokt, maar het is heel moeilijk aan te tonen.

Dus ik moet een unboxed kopen, met cooler, hoeveel zou ik eigenlijk ongeveer voor die LABTEC boxen terug krijgen, wat zijn ze ongeveer in de winkel waard?

Kijk eens in de Tweakers Pricewatch :)

Maar wat belet je om zelf een systeem samen te stellen?

niets eigenlijk, maar ik probeer zo'n goedkoop mogenlijk systeem samen te stellen, als die niet door mij zelf is samengesteld, maakt dat niet uit, als het maar zo'n goedkoop mogenlijk systeem is...

Ik heb overigens weer een goedkopere webwinkel gevonden: www.dt-hardware.nl ze hebben daar een cd-romspeler voor 18,70 euro... Is MAXD een goed merk?

Ik blijf eigenlijk steeds vragen stellen over verschillende winkels, daarom heb ik besloten dat ik eigenlijk genoeg info heb, nog 1 vraag: hoe zie ik of hardware bij elkaar passen: A-Open en Lite-On etc.?

Het merk maakt niets uit. De interface die ze gebruiken daarentegen wel. Maar aangezien bijna elke CD-speler gebruik maakt van de IDE-interface moet het geen probleem zijn.

Precies :)

En als je 't wilt weten, dat slaat op de grootte van de transistors in de CPU. 0.13 is 0.13 micron, en als je weet dat een micron een miljoenste van een millimeter is, is dat heel erg klein :)

Geplaatst door Robert-Jan K
waarom is de 0.18 dan eigenlijk niet over te klokken?
als de transistors groter zijn produceren ze meer warmte. En meer warmte = minder stabiel

Steve, een micron is trouwens één duizendste milimeter :)

Klopt dit:
een 0.13 processor is Thoroughbred core
een 0.18 processor is Palomino core

Ja, het klopt. Het mindere goed kunnen overklokken heeft niet echt te maken met de warmteontwikkeling, maar gewoon met de architectuur van de Palomino, die laat niet zo'n hoge kloksnelheden toe. Dan krijg je datacorruptie enzo, elektronen die overspringen van de ene naar de andere baan.

Geplaatst door meelman

als de transistors groter zijn produceren ze meer warmte. En meer warmte = minder stabiel

Steve, een micron is trouwens één duizendste milimeter :)

Een micron is toch echt één miljoenste millimeter.. :)
Anders zou er een beetje weinig ruimte in een CPU zijn.. Een core is ongeveer 1 cm², waarvan ongeveer 3/5 cache, pipelines etc zijn. Er is dus 0.4 cm² ruimte over voor de transistors en de gangen ertussen. Als een micron één duizenste millimeter was, zouden er 'slechts' 461.000.000 'gangen' in de (0.13µ) CPU kunnen lopen, terwijl dat er veel meer zijn (zeker als je weet dat er al ongeveer 60.000.000 transistors in een moderne CPU zitten, die allemaal verbonden worden met gangen).

1 micron = 10^-6 m
http://www.pas.rochester.edu/~ygao/phy141/help_units.htm

1 micron= 1/1000 milimeter)
http://www.robijns.nl/prod-info/katadyn_waterfilters.php

A micron, short for micrometer, is a unit of measurement equal to one millionth of a meter
http://www.pecuniary.com/newsletters/microns2.html

sorry, micron is 1 miljoenste meter = 1/1000 mm

wat je zegt over die architectuur van de palomino is waar maar deze problemen kun je (tot op zekere hoogte) oplossen door goede koeling

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan