Past dit bij elkaar?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan moet je inderdaad niet zoveel prestatie verwachten. Ik zou op Yorcom.nl een 2000+ kopen, daarbij een EPoX 8RGA+. Dan 256 MB PC2700 DDR, een CL4 middletower, een Maxtor 40 GB, een CDROM en een floppy.

Dan kom je op ongeveer 400 euro over. Ietsje meer, maar je hebt ook een stuk meer prestatie. Ook is het zo dat die 2000+ processor erg goed over te klokken is, je kan hem waarschijnlijk zonder moeite tot 2600+ krijgen. Veel waar voor je geld dus.

dus niet voor die andere aanbieding gaan? Dat is toch ook een 2000+? Is die dan ook over te clocken?
En zo jah, hoe?

Waarschijnlijk niet. De 2000+ is in twee versies uitgebracht, die kant en klare PC heeft waarschijnlijk de oude versie.

Overklokken is niet zo moeilijk, gewoon de FSB en de multiplier verhogen.

Het is geen kant en klare PC, ik moet hem nog in elkaar zetten, hij is alleen al voor mij samengesteld.

Ja, dat staat erbij (0.13). Maar ik zou een EPoX 8RGA+ nemen, deze is heel goed overklokbaar en heeft onboard graphics.

Volgens info@skihigh.nl is de 2000+ van hun een nieuwe versie, zit er een groot verschil tussen hun moederbord (MSI KM2 AMD Socket A Combo-L Via KT266A USB 2.0!) en die van Yorcom? En wat voor een verschil?

Die MSI is al redelijk oud, en ik weet niet of hij de nieuwe AMD's (met Thoroughbred core) ondersteunt. Ik zou gewoon voor een 8RGA+ gaan, die heeft alles (incl VGA) onboard, het is gewoon een topbordje.

Ik heb informatie opgevraagd over dat moederbord, ok, het is een goed bord, maar het is ook 100 euro duurder, is het dat wel waard?

In mijn ogen wel. Hij heeft onboard video (Geforce 4 MX 420, beter dan al die SiS zooi) en het bordje presteert erg goed. Ook is het erg goed overklokbaar, zo kan je voor weinig geld een een top systeempje maken.

OK, dan nog 1 laatste vraag: Welke van de volgende twee systemen is het best, en passen de componenten bij elkaar:

systeem 1:
-ATX miditower 8810 350 Watt
-Epox 8RGA+
-AMD XP 2000+ met Cooler Silent
-256 Mb DDR PC-2100 / 266
-Maxtor 40.0 Gb 7200rpm ATA133
-A-open CD-ROM 52x speed
-SONY diskettestation
-Labtec speakerset 2 sat. speakers + subwoofer

Totaalprijs 428 euro excl. 15 euro verzendkosten

of:

-CL4 middeltower AMD / P4 300 Watt
-Epox 8RGA+
-AMD XP 2000+ >0.13< 266 FSB Tray
-256MB DDR266 PC2100 OEM geheugen CL2.5
-Maxtor 40.0 Gb 7200rpm ATA133 Liquid
-LG CD-ROM 52x speed
-SONY diskettestation

Totaalprijs 391 euro excl. 6 euro verzendkosten

Hoe duur zouden die speakers in het eerste systeem zijn, als ik ze weglaat, zou ik dan op een lagere prijs uitkomen?

Is de eerste 2000+ wel eentje met de Thoroughbred core (0.13)? En heb je die speakerset nodig?

Prestatie zal eigenlijk niet verschillen.. Wel zou ik PC2700 of beter nog PC3200 geheugen nemen, anders zal het overklokken maar magertjes zijn.

ik heb al een speakerset, en ik kan hem ook nog op mijn radio aansluiten, dus... die speakerset heb ik niet echt nodig.

En bij skyhight stuurden ze me een mail met:
DE AMD XP 2000+ processoren krijgen we dagelijks binnen en zijn

Dan zou ik dus IPV de 256MB DDR266 PC2100 OEM geheugen CL2.5 een 256MB DDR333 PC2700 OEM geheugen CL2.5 moeten nemen, het prijs verschil is slechts 2,5 euro, dus dat kan ik wel doen, een PC3200 geheugen is zo'n 30 euro duurder, dat vind ik toch wel veel.

Moet er trouwens bij het 2e systeem nog een cooler bij?

Of kan ik hem beter BOXED kopen.

Vervalt de garantie trouwens niet als je hem overklokt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan