Past er een DDR2-1066 in mijn moederbord ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

NighTNL

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2008
Hallo allemaal.

Ik vraag me af of ik twee DDR2-1066 Mhz kaartjes met 4096 mb in mijn moederbord kan plaatsen.
Ik ben van plan deze te nemen :

http://www.alternate.nl/html/product/Geheugen_DDR2-1066_-/OCZ/4GB_1066-555_XTC_Plat/-1068932/?articleId=-1068932&tn=HARDWARE&l1=Geheugen&l2=DDR2&l3=DDR2-1066

De reden waarom ik 1066 Mhz wil in plaats van 800 Mhz is vanwege de snelheid.
Ik weet ook dat je op de meeste moederborden kan zien wat voor Mhz kaartjes je in je moederbord kan plaatsen maar dat staat er bij mij niet op.

Het enige wat ik wel weet is dat er wel 2 DDR2-800 kaartjes erin kunnen.
Maar ik weet niet hoeveel mb ik er maximaal in kan zetten.
Ik heb een Packard Bell BV RC415 moederbord met 2 slotjes.

Mijn pc ziet er zo uit :

http://www.itsonline.nl/winkel/productinfo/?Assortiment=91&ProdId=000000000000066226&ProdId2=computer%20met%20monitor%20%20PACKARD%20BELL%20%20I%20START%20D2226%20+%2022%22%20TFT

Alvast bedankt voor de hulp.

Laatst bewerkt:
ik kan je nu meteen vertellen dan 1066mhz niet in die pc gaat
ik denk 667 en heel meschien 800 mhz

hey, mijn broier hefet een compaq gkoght.. ook vaalles aan vervangen maar: HEt is gewoon een asus moederbord maar niet op asus te vinden.. als jij, je pc openhaat kun je zien (staat op het moederbord) welke het is. Dan kun je alles opzoeken ook geuhegen enzo maar als jij je gehuegen sneller wilt voor games ofzo zou ik eerst een video kaart probrenen wnat 7XX mb klink wel goed maar het is turbocatch.. niet goed dus(haalt dat aantal mb van het MBR geheugen af.. vandaarook je weinig en langzaame geheugen ..

lightnings

Het is misschien een beetje stom om weer op een oude topic te reageren maar ik heb dus vandaag 2 x Geil ddr 2 800 geheugen kaartjes gekocht bij alternate elk 2048 mb dus in totaal 4096 mb voor maar 30 euro vanwege het 10 jaar bestaan van alternate.

Dus DDR2-800 zou heel misschien op dit moederbordje kunnen werken ... ik wil het wel uit testen maar loop ik dan risico's op ? kan er iets kapot gaan ? zo niet dan wil ik ze wel uit testen en als het niet werkt dan leg ik ze gewoon weg totdat ik een nieuw moederbordje heb ze waren toch maar 30 euro.

Bedankt voor het reageren.

nee als het geheugen te snel is voor het moederbord wordt het geheugen automatisch terug geklokt

Ik heb het geprobeerd maar helaas ze doen het niet op dit moederbord zodra ik de pc opstart brand er een rood lichtje van het geheugen kaartje en dan heb ik ook geen beeld meer.

Ik heb ze er uit gehaald en die andere standaard geheugen kaart weer terug gezet en nu heb ik weer geen beeld op mijn ati 4850.Ik heb ook geprobeerd mijn beeld scherm aan te sluiten op de on board maar dan heb ik ook geen beeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan