Past er een I5 2500k in mijn PC?

Status
Niet open voor verdere reacties.

napalmo0

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2012
Hallo,

ik ken me niet goed uit met pc's, maar ik heb genoeg van mij Intel Pentium Dual Core E5300 @ 2.6 GHZ Processor.
Ik zou graag een I5 2500k willen kopen, maar nu is de vraag welk moederbord ik ervoor moet hebben en of deze in mijn PC past.

Mijn specs:

Moederbord : Packard Bell MCP73PVT-PM
Chipset : Intel GeForce 7100
Processor : Intel Pentium Dual Core E5300 @ 2.6 GhZ
Fysiek Geheugen : 4096 MB (2x 2048 DDR2)
Besturingssysteem : Windows 7 Home Premium Home (64 Bit)

Hoop dat jullie me kunnen helpen.

Mvg,

napalmo0

Welkom bij de Helpmij!
Je huidige processor zit op voet : 775 en de nieuwe wordt op een 1155 voetje gemonteerd, zodat idd. je huidge moederbord geen otpie is.
Wat het vervangen van het moederbord betreft : houd er rekening mee dat een machine net zo snel is als zijn langzaamste component werkt. Je kunt je dus afvragen of je videokaart en het geheugen ook niet aan een 'heftige' upgrade toezijn en als js daartoe zou besluiten, dan heb je bijna een geheel nieuwe machine.

vergat ik bijna nog het belangrijkste van je vraag : als de machine een gewone machine betreft, dan past daar in principe elk normaal moederbord in.

Laatst bewerkt:
Houdt er ook rekening mee dat je ook nieuw geheugen nodig hebt (DDR3) ;) Verder, als je niet gamed, dan zou je kunnen voldoen met het volgende te vervangen: processor, moederbord en geheugen.

De kosten (geschat)
Moederbord: €60,-
Processor: €230,-
Geheugen: €25,- (4GB)
-----------------------------------------------
€315,-

Later zou je de videokaart nog kunnen upgraden. Misschien kun je nog geld bij elkaar prokkelen door jouw oude processor + moederbord te verkopen:thumb:.

EDIT:

@gast0225/TS
Het is een normale midi tower. Ik ga ervan uit dat er gewoon een 'normaal' simpel moederbord in past (ATX, als ik me niet vergis).

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan