Past harddisk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

svennetje

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2008
Berichten
420
Ik wil bij iemand een nieuwe schijf inbouwen die maar een schijf van 6 GB heeft. Het is al een vrij oude computer met een P3 800 MHz. De oude schijf was ook iets van 5000 rpm en de nieuwe natuurlijk 7200. De nieuwe is een 160 GB schijf. Kan ik die gewoon inbouwen of moet ik nog ergens rekening mee houden?
 
hoi,

als de oude schijf een ide is heb je een ide harddisk nodig en geen sata
 
Het is inderdaad een IDE ik heb ook een IDE uitgezocht. Dus hij gaat het sowieso doen?
 
mja.... IDE of S-ATA, daar ben je snel genoeg achter. Maar gezien er nu een schijf van 6GB:shocked: in zit, lijkt me de kans niet heel groot dat het S-ATA is.

Maar goed, vervangen zal het probleem niet zijn. Misschien moet de drivers van de harddisk controller een beetje updaten, of moet er zelfs een hele nieuwe controller in (dat lijkt erger dan het is, dat kost een paar euro) Best kans dat de huidige controller niet berekend is op schijven met dergelijk grote capaciteit.
Een schijf van 6 GB.... dan hebben we het over een oude Pentium2 machine ofzo?

Over die schijf...ga je een nieuwe schijf plaatsen? meestal is daar wel software bij geleverd om het ding te installeren. Kan haast niet fout gaan. Heb je een oude schijf, of een nieuwe zonder software, ga dan even snuffelen op de site van de fabrikant, daar kan je handleidingen en software downloaden.
 
ja volgens mij gaat hij het doen maar vergeef het me als ik het mis heb bij mijn oude pc deed hij het in iedergeval
 
Ik wil bij iemand een nieuwe schijf inbouwen die maar een schijf van 6 GB heeft. Het is al een vrij oude computer met een P3 800 MHz. De oude schijf was ook iets van 5000 rpm en de nieuwe natuurlijk 7200. De nieuwe is een 160 GB schijf. Kan ik die gewoon inbouwen of moet ik nog ergens rekening mee houden?

En het is ook een nieuwe schijf.
 
Re:

Omdat we hier geen glazen bol hebben is het toch wel makkelijk als je wat meer over het systeem verteld. met name het typenummer van het moederbord is wel belangrijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan