past-ie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bazzzzzie

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2006
Hoe kan ik erachter komen of een harde schijf wel in mijn pc past, of passen alle harde schijven gewoon in alle pc's?

bvd

Harde schijven hebben standaard maten.
Of ze passen in een bay waar een floppy-drive ook in past.
Of ze zijn een stukje groter, dat ze even breed zijn als een CD/DVD speler en dan passen ze in zo'n bay.

Laatst bewerkt:
Niet altijd. Er bestaan tegenwoordig SATA en PATA (ook wel IDE of ATA genoemd) schijven.
SATA is de modernste uitvoering, heb je daar geen aansluiting voor op je moederbord, gaat het niet zomaar werken. Je kan dan wel weer een losse SATA controllerkaart daarvoor kopen maar ik begrijp dat dit niet de bedoeling is.

Download Everest Home, daarmee kun je het merk en type van je moederbord achterhalen en als we dat weten kunnen we ook uitzoeken welke aansluitingen er op het moederbord zitten.

maestro12 zei:
Niet altijd. Er bestaan tegenwoordig SATA en PATA (ook wel IDE of ATA genoemd) schijven.
SATA is de modernste uitvoering, heb je daar geen aansluiting voor op je moederbord, gaat het niet zomaar werken. Je kan dan wel weer een losse SATA controllerkaart daarvoor kopen maar ik begrijp dat dit niet de bedoeling is.

Download Everest Home, daarmee kun je het merk en type van je moederbord achterhalen en als we dat weten kunnen we ook uitzoeken welke aansluitingen er op het moederbord zitten.

of SCSI :D

oke bedankt.
mijn moederbord is een Asus P4PE (6 PCI, 1 AGP, 3 DDR DIMM)

Moederbord ID 09/03/2002-I845PE/ICH4/IT8708-P4PE

Moederbordnaam Asus P4PE

Versie REV 1.xx

volgens mij is dat gewoon een P4PE, of niet?

sata.jpg

zitter er van die rode aansluiting op je moederbord? dat is namelijk SATA

Ook zie ik mijn eigen HD niet zitten, kan die achter mijn koeler zitten ofzo?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan