Past/kan dit geheugen in mijn laptop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pmkoning

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2008
Goedemiddag,

ik heb een Asus X71a laptop met daarin nog steeds het origineel geleverde geheugen van 2 GB. Nu heeft mijn collega 2 bankjes geheugen van 2 GB over en leek het me een goed idee om die te "transplanteren" in mijn laptop. Echter, ik weet niet zeker of het ook werkt in mijn laptop en kan op internet niet 123 het antwoord vinden.

De bankjes zijn deze: 2.0GB Samsung Original PC-8500 DDR3 1066MHz SO-DIMM 204 Pin Memory Upgrade Module en dit zijn de specificaties van mijn laptop:

Specificaties
Besturingssysteem Legitieme Windows Vista® Home Basic,
Processor & Cache geheugen Intel® Pentium® Dual-Core Processor T4200/T3400/T3200 : 2.16 GHz - 2.0 GHz, 800/667MHz FSB, 1MB L2 Cache
Chipset Intel® GM45 Express Chipset +ICH9M
Geheugen DDR2 800 MHz SDRAM, 2 x SODIMM socket voor uitbreiding tot 4GB SDRAM
*Vanwege beperkingen van het 32-bit besturingssysteem zal slechts 3GB zichtbaar zijn bij 4GB geheugen.

Ik zie natuurlijk wel dat er in de specs staat dat het huidige geheugen DDR 2 is en het evt. nieuw te plaatsen DDR 3 maar weet dus niet of ik dat zomaar kan uitwisselen?

Ik heb overigens net een upgrade gedaan naar Windows 8, dat scheelt in snelheid al een stukje, maar het extra geheugen is natuurlijk helemaal fijn :)

Dank voor jullie respons!

Nee dit gaat niet werken wat het past niet in de RAM slots want die zijn voor alle DDR typen verschillend

Jammer, maar dan is het duidelijk. scheelt iig weer wat openschroeven :).

Dank je wel!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan