paswoord op map

Status
Niet open voor verdere reacties.

claudine algoet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Is het mogelijk om een paswoord te plaatsen op een bepaalde map binnen "mijn documenten" ?
Indien van wel, hoe doe ik dat ?

bij mijn weten heeft XP home de algemene mogelijkheid niet, tenzij je met meerdere accounts werkt en de andere users niet in kunnen loggen op jouw account.

Als je binnen jouw account de map ontoegankelijk wil maken, ga dan naar de verkenner, klik rechts op de map en kies voor "delen en beveiliging". Vink vervolgens het bovenste vakje aan.

Laatst bewerkt:
maar als je dan met verschillende accounts werkt (al dan niet met passwoord beveiligt) en je bent bv met 2 hoofdgebruiker (de gene die kunne installeren enzo) kunnen de hoofdgebruiker(s) nog steeds aan je mappen (maar niet als je ze beveiligt zoals pasja zegt)

Onder NTFS kun je ook rechten toekennen aan mappen. Hiervoor moet je wel het eenvoudig delen van bestanden uitschakelen. Dit doe je in Verkenner - Mapopties - Tabblad weergave het vinkje weghalen bij 'Eenvoudig delen van bestanden gebruiken (aanbevolen)'
Vervolgens doe je een rechtsklik op de folder die je wil beveiligen, en kies je voor Eigenschappen. Ga naar de tab Beveiliging. Hier kun je instellen welke gebruiker welke rechten heeft / krijgt voor die map.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan