paswoorden voor shared drives/printer

Status
Niet open voor verdere reacties.

rwillem1

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2004
aan allen
ik heb een draadloos netwerkje met 3 computers; 1 host PC (verder 'PC1', rechtstreekse routerverbinding), 1 extra PC en 1 laptop (verder 'PC2' en 'Lap', beide draadloze verbinding).
Elke PC, running onder W2K, behoort tot dezelfde werkgroep ('familie') en heeft 1 enkele drive geshared met de andere PCs.
Alsook is er aan de host een printer verbonden die geshared wordt.
PC1 en Lap hebben 1 enkele user ('administrator', blanco paswoord), PC2 heeft 2 users ('administrator' met paswoord en 'gast' met blanco paswoord).
Tot zover werkt dit netwerkje prima en kan ik feilloos bestanden overzetten van en naar elke computer.
alsook printen.
Wat ik echter zou willen veranderd zien is het volgende;
telkens ik een shared drive wil aanspreken of iets wil printen moet ik usernaam en paswoord intypen, zelfs indien het een blanco is paswoord is.
Het is echter de bedoeling dat ik rechtstreeks, zonder paswoordcontrole, documenten kan afprinten.
Alle shared drives alsook de printer zijn als 'full control' gezet voor iedereen!
Hoe kan ik dit oplossen?

Laatst bewerkt:
Je moet in de Windows Verkenner via het menu extra een netwerkverbinding maken, daar de opties MBT gebruikersnamen en wachtwoorden instellen en vooral NIET vergeten de optie aan te vinken waar iets staat als: Deze verbinding behouden of Telkens opnieuw maken OID. Zelfs onder Win98 kan dat, dus lijkt het mij sterk dat dat onder W2K niet werkt :confused: .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan