Path gaat piepen

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Berichten
4.439
Ik heb net Vista geïnstalleerd maar ga als een haas maken dat ik weer wegkom. Inderdaad idem aan de start van XP een cultuurshock die ik nog niet kan handelen. Maar ik wil toch nog wat weten. Als ik users/egkok/local settings of application data aan klik dan krijg ik een piep en kan er niet in?? Ik ben wel beheerder! Wat moet ik veranderen??
 
Ik lees alleen maar slechte berichten over vista, ik denk dat ik nog maar paar maaden er mee wachten..
 
Ik lees alleen maar slechte berichten over vista, ik denk dat ik nog maar paar maaden er mee wachten..
Die heb ik gewacht en ben toch nieuwsgierig. Eigenlijk zelfde reactie als toen met WinXp. Heel veel dingetjes lopen niet lekker of door onwennigheid gaat het niet zo best. Je moet ff door de zure appel heen, maar het is wel een vooruitgang maar uiteraard net als nieuwe schoenen ik heb al wel blaren.
 
Er was al tegen mij gezegt dat als ik vista zou nemen dat ik al die extra programma gelijk kon verwijderen.
 
Egkok b
je bent beheerder zeg je.....maar als je nu als administrator daar naar toe gaat.
Ik begrijp uit je tekst dat een engelese versie van Vista hebt?

En vista slecht of problemen......ik heb de legale (dus zelf gekocht) versie Business.
Werkt als een speer op mijn laptop van toch alweer twee jaar oud.
Ik kan tot nu toe alles wat ik met XP ook kan.
Maar speel geen spellen want daar zijn de spellen nog niet geschikt voor.
 
Egkok b
je bent beheerder zeg je.....maar als je nu als administrator daar naar toe gaat.
Ik begrijp uit je tekst dat een engelese versie van Vista hebt?

En vista slecht of problemen......ik heb de legale (dus zelf gekocht) versie Business.
Werkt als een speer op mijn laptop van toch alweer twee jaar oud.
Ik kan tot nu toe alles wat ik met XP ook kan.
Maar speel geen spellen want daar zijn de spellen nog niet geschikt voor.

Vista ultimate, ned versie, maar in het path hebben ze het over user ipv gebruiker.
Beheerder heeft zelfde faciliteiten als administrator dus daar kan het niet aan liggen. De piepende bestanden zijn in wezen verborgen bestanden. Ik heb de mail gegevens al op een andere manier geïmporteerd dus heb het niet direct nodig. Maar nu wil ik favoriten en mijn documenten op de juiste plek importeren en dat zijn nu juist die piepende bestanden.
 
Dat probleem dat ie geen toegang geeft tot bepaalde mappen heb ik ook... Maar het lijkt wel alsof die mappen er meerdere keren instaan.

Je hebt bij mapopties al beveiligde besturingssysteembestanden verbergen uitgevinkt en verborgen bestanden weergeven aangeklikt?

Dan moet je eens kijken bij c:\users/egkok/Appdata, dat vervangt de Application data map van XP. Settings staan onder Local of Roaming. (ik heb mn oude settings gewoon naar beide gekopieerd weet ik zeker dat het werkt ;) )

Wat er met de map local settings gebeurt is ben ik ook nog niet helemaal achter... Misschien dat ze dat samengevoegd hebben met Appdata.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

En ik heb trouwens Vista Ultimate NL draaien en ik heb er eigenlijk maar 1 probleem mee. Als ik de PC in slaapstand zet dan loopt ie wel eens vast. (Dan gaat ie dus niet uit.... Mn scherm stopt er mee en verder draait mn pc gewoon verder) Verder gaat alles perfect! Heb wel alle software geupdate naar de nieuwste (vista compatible) versies maar alles draait goed, zelfs mn spellen (iets mindere fps als in xp maar wat wil je....)
 
Laatst bewerkt:
Ik wil nu bijv.mijn outlook gegevens en outlook express gegevens opslaan maar kan gewoon niet in de local settings komen dat is toch niet normaal, überhaupt, waarom is dat geblokkeerd. Zie bijlage overal waar een pijltje bijstaat kan ik niet in en dat kan niet de bedoeling zijn. Wie heeft dit nog meer. My documents and Setting\elbertkok\ werkt dus niet wel user\elbertkok\maar dat is niet de bedoeling. Wie heeft nog eer die ervaring??????
 
Ik wil nu bijv.mijn outlook gegevens en outlook express gegevens opslaan maar kan gewoon niet in de local settings komen dat is toch niet normaal, überhaupt, waarom is dat geblokkeerd. Zie bijlage overal waar een pijltje bijstaat kan ik niet in en dat kan niet de bedoeling zijn. Wie heeft dit nog meer. My documents and Setting\elbertkok\ werkt dus niet wel user\elbertkok\maar dat is niet de bedoeling. Wie heeft nog eer die ervaring??????

Alles met zwart pijlt wordt geblokkeerd! Zie bijlage
 

Bijlagen

  • administrator.jpg
    administrator.jpg
    5,8 KB · Weergaven: 30
  • BLOK.jpg
    BLOK.jpg
    28,6 KB · Weergaven: 29
Alles met zwart pijlt wordt geblokkeerd! Zie bijlage

Dat is dus het probleem met Windows Vista, de mappen die jij wil gebruiken bestaan niet meer... Die zwarte pijltjes erbij geven aan dat het om een snelkoppeling gaat. Maar het is wel een speciale snelkoppeling dus ej kan er niks mee. Die verwijzingen staan er alleen om oude software te laten denken dat ze nog bestaan maar feitelijk verwijzen ze gewoon naar de map c:\user en alles daar onder.....

En outlook en windows mail (voorheen outlook express) slaan al hun gegevens gewoon op in de c:\users map dus daar zul je het echt moeten zoeken.
 
Dat is dus het probleem met Windows Vista, de mappen die jij wil gebruiken bestaan niet meer... Die zwarte pijltjes erbij geven aan dat het om een snelkoppeling gaat. Maar het is wel een speciale snelkoppeling dus ej kan er niks mee. Die verwijzingen staan er alleen om oude software te laten denken dat ze nog bestaan maar feitelijk verwijzen ze gewoon naar de map c:\user en alles daar onder.....

En outlook en windows mail (voorheen outlook express) slaan al hun gegevens gewoon op in de c:\users map dus daar zul je het echt moeten zoeken.

Waarom staan ze erdan?? En waar vind ik dan de data van outlook en outlook-express?? Want daar gaat het mij om. Kan me trouwens niet voorstellen dat die mappen er voor joker staan.Er wordt bij mij inderdaad opeslagen in c:\users\elbertkok\etc ipv C:\elbertkok\maar ik zie nergens de data van Outlook en Outlook express.
 
Waarom staan ze erdan?? En waar vind ik dan de data van outlook en outlook-express?? Want daar gaat het mij om. Kan me trouwens niet voorstellen dat die mappen er voor joker staan.Er wordt bij mij inderdaad opeslagen in c:\users\elbertkok\etc ipv C:\elbertkok\maar ik zie nergens de data van Outlook en Outlook express.

Je zou misschien eerst goed kunnen lezen wat iemand antwoordt en wat vriendelijker kunnen zijn ik probeer je alleen te helpen.

Maar goed, als je mijn vorige reply goed had gelezen had je kunnen lezen waarom ze er staan. Want het zijn dus geen bestaande mappen maar snelkoppelingen naar de c:\users map en onderliggende mappen.

Ik weet zo niet uit mn hoofd waar outlook/windows mail zn bestanden opslaat maar dat kan ik even voor je checken. Heb je wel in het configuratiescherm bij mapopties "verborgen bestanden weergeven" geselecteerd en "beveiligde besturingssysteembestanden verbergen" geDEselecteerd? Anders kun je zoeken tot je een ons weegt.... Je zou zelf ook kunnen gaan zoeken onder c:\users\jouwusername\appdata
Daar kom je diverse mappen tegen en ik denk dat het slim is om eens in het mapje "microsoft" te kijken en gewoon te proberen om de bestanden onder de map van outlook/windows mail te plaatsen en te kijken of het werkt. Maak wel voor de zekerheid een backup van je originele bestanden voor het geval het fout gaat.
 
Onaardig lijkt misschien zo maar is het in het geheel niet hoor, het is alleen een beetje moeilijk uitteleggen allemaal en irritant al die onbegrijpelijke veranderingen in Vista (daar hebben we het over een jaar niet meer over net als in XP maar nu wel dus). Ik heb wel de data van Outlook gevonden. Maar waarom staan die snelkoppelingen er dan en waarom kan ik er niet in. Is dat bij jou dus ook zo???, dat wil ik in ieder geval weten, dat het niet een fout hier is op mijn computer. Appdata en local zijn kennelijk de vervangers, maar waar outlook express staat weet ik nog niet. Ik moet toch uitzoeken anders kan ik niet backuppen. Tevens valt mij op dat er zowel engels als nederlands wordt gebruikt. Stukkie bij beetje komen we er wel uit net als destijds bij XP, was ook zo'n gezeik maar vooralsnog zie ik eerder een verslechtering dan een verbetering of moet het toch gewoon wennen???
 
Onaardig lijkt misschien zo maar is het in het geheel niet hoor, het is alleen een beetje moeilijk uitteleggen allemaal en irritant al die onbegrijpelijke veranderingen in Vista (daar hebben we het over een jaar niet meer over net als in XP maar nu wel dus). Ik heb wel de data van Outlook gevonden. Maar waarom staan die snelkoppelingen er dan en waarom kan ik er niet in. Is dat bij jou dus ook zo???, dat wil ik in ieder geval weten, dat het niet een fout hier is op mijn computer. Appdata en local zijn kennelijk de vervangers, maar waar outlook express staat weet ik nog niet. Ik moet toch uitzoeken anders kan ik niet backuppen. Tevens valt mij op dat er zowel engels als nederlands wordt gebruikt. Stukkie bij beetje komen we er wel uit net als destijds bij XP, was ook zo'n gezeik maar vooralsnog zie ik eerder een verslechtering dan een verbetering of moet het toch gewoon wennen???

Oke ik begrijp

Maar in ieder geval zal ik je vragen zo goed mogelijk proberen te beantwoorden stuk voor stuk.

1. Die snelkoppelingen staan er om software die nog niet geschikt is voor Vista een beetje voor je gek te houden. Oudere software wil zn instellingen en dergelijken graag onder de oude xp mappen (ik geloof documents & settings, kun je nagaan ik draai een paar maandjes onder vista en ken xp niet meer) Die snelkoppelingen zorgen ervoor dat alles evengoed op de juiste plek terecht komt zonder dat je software dat merkt. Daarom kun je er dus ook niet in enzo.... Het zijn beveiligde systeembestanden want als je er mee zou gaan *****n zal waarschijnlijk je systeem erg instabiel kunnen worden. Dus ja dat klopt dat die snelkoppelingen er staan en ze staan er bij mij ook. Dus daar hoef je je niet druk over te maken.

2. Outlook Express zul je niet vinden onder Windows Vista zoals ik al eerder aangaf. Outlook Express is vervangen door windows mail. Dus als je daar naar zoekt zul je een hoop meer vinden ;) Ik weet alleen niet of de manier van emails opslaan is veranderd (zou namelijk goed kunnen), in dat geval kun jij niet zomaar je outlook express gegevens overzetten. Je kunt wel in windows mail zelf je mails, accountsgegevens en je contactpersonen importeren uit oa Outlook express dus misschien kun je het via die weg doen.

3. Het verhaaltje Nederlands\Engels door elkaar dat kan kloppen. Bij XP waren alle systeemmappen en dergelijken allemaal netjes in de taal van je besturingssysteem. Dit kon ook makkelijk want in XP kon je niet van taal wisselen. In Vista hebben ze een mogelijkheid ingebouwd om andere talen als de standaardtaal te downloaden en te installeren zodat je evt snel van taal kan veranderen. Dus wat hebben ze gedaan, elke Vista installatie, maakt niet uit welke taal, wordt in het engels geinstalleerd. Maar afhankelijk van jouw versie vertaald windows als het ware de hele gebruikersomgeving voor je. Hier merk je alleen niks van omdat windows dat al vanaf het eerste moment van de installatie doet. Alle mappen hebben dus eigenlijk 2 namen, de originele engelse naam en de zelfde naam maar dan vertaald in de taal die de gebruiker ingesteld heeft. Maar waarschijnlijk vond microsoft het niet nodig om alle dieper liggende mappen (waar de meeste mensen toch nooit komen) te vertalen. vandaar dat je wisselend nederlands en engels tegenkomt. Snap je?

Persoonlijk denk ik dat het gewoon een kwestie van wennen is... net zoals de overstap naar xp toendertijd
 
Laatst bewerkt:
Fantastische uitleg en het geeft mij meteen weer een enorme opluchting omdat ik al bang was de boel te hebben verknoeit.Ik weet inmiddels ook waar de gegevens van Windows mail staan zal het vermelden zo vlug mogelijk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan