• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Path verwijzing in vlookup formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjonnie1974

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2011
Hallo,

Wie kan mij helpen.
De hieronder staande functie is niet helemaal oke, maar het gaat om C5 en C6
Cel c5 verwijst naar een pad en c6 naar een bestandsnaam.
Om niet alle vllokup functies te hoeven veranderen, wil ik naar deze cellen verwijzen, maar ik weet niet hoe.
Dus wanneer ik in c5 en c6 iets wijzig, wijzigen automatsich de vlookupfuncties mee.

=VLOOKUP(B9;C5+C6;2;FALSE)

Ik hoop dat jullie een oplossing hebben voor mij!

alvast bedankt

Kijk eens naar de indirect-functie of plaats anders eens een versimpeld voorbeeld.

Hoi,

hierbij een voorbeeld, hopelijk maakt dat mijn vraag duidelijker
Ik krijg het niet voor elkaar een bestand te uploaden, krijg steeds foutmelding
die logische verwijzing klinkt goed, maar hoe doe ik dat?

CEL D5 c:\HR
CEL D6 personeel 2011.xls

Naam: Personeelsnummer
Kees =vlookup(c10;D5+D6!sheet1A:B;2;false)

gr

John

Laatst bewerkt:
Er staat een link in mijn vorige bericht. Daar wordt uitgelegd wat het is en hoe je er mee om moet gaan.

Hoi Oeldere,

Dit is wel een heel eind in de richting, maar alleen zou het bestand waarin gezocht moet worden niet geopend moeten/hoeven worden ;) Is daar nog iets op te vinden?

Hoi,

Sorry, maar ik ben nog niet tevreden, de bestanden waarin gekeken moet worden wil ik niet hoeven openen, ook niet met een hyperlink.
Dit hoeft ook niet wanneer ik het path on de vlookup functie opneem....

de bestanden waarin gekeken moet worden wil ik niet hoeven openen

Dat is hetzelfde als een boek willen lezen maar hem gesloten in de kast laten staan.

nee dat ben ik niet met je eens, ik heb zoveel vlookup functies gebruikt naar andere bestanden die ik echt niet hoef te openen. Excel kan die zelf inlezen en de waardes eruit halen.

ik heb zoveel vlookup functies gebruikt naar andere bestanden die ik echt niet hoef te openen

Daar ben ik dan wel benieuwd naar, kun je er hier een voor mij plaatsen?

Code:
 ik heb zoveel vlookup functies gebruikt naar andere bestanden die ik echt niet hoef te openen. Excel kan die zelf inlezen en de waardes eruit halen.

dan ben ook ik benieuwd naar die oplossing; ik sluit me bij de reactie van popipipo aan.

laat eens zo'n bestand zien, daar kan ik ook weer van leren ;)

Hierbij. Het zijn twee bestanden, zet beide bestanden in map c:\excel test
Open book1 en zet andere nummers achter de namen en sluit book1
Open daarna book2 en daar zal je zien dat deze getallen achter de namen komen te staan.

Ik hoor graag van jullie

*Waarom kan ik niet uploaden? heb ik daar geen rechten toe ofzo?*

Bij mij gebeurt er niets???

Acties die ik achtereenvolgens doe:

Book 1 openen
waarden veranderen
Book 1 opslaan en sluiten

Book 2 openen.
De waarden zijn dan niet veranderd.

Dus mag jij de conclusie trekken.

Bij mij update excel automatisch de waardes wanneer ik book2 open. Misschien heb je in het trust center de optie external content niet op enable staan? Dit is wel noodzakelijk anders doet ie inderdaad geen update...

Doordat je de update doet opent excel het bestand op de achtergrond, haalt de gegevens er uit en sluit deze het bestand weer.

Het bestand wordt dus wel degelijk geopend, je ziet het alleen niet.

dus heb ik het niet geopend en gesloten, dat excel het wel doet maakt mij niet uit, maar nu terug naar mijn oorspronkelijke vraag... Is het mogelijk om in die vlookup geen pad en bestandsnaam te zetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan