Patience en mijnenveger en freecell en hartenjager werken niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nodakear

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2010
Berichten
184
Hallo,

Ik heb win 7 64 bit op een pc staan en daar werken de spelletjes patience, mijnenveger, freecell en hartenjagen niet meer. Spider solitaire doet het wel. Ik krijg als foutmelding, uitvoerbaar bestand voor spel patience werkt niet meer. Als ik mijnenveger start dan zegt ie hetzelfde maar dan voor spel mijnenveger enz. enz.

Weet iemand waarom die spelletjes niet willen werken onder 64 bit terwijl op andere PCs die spelletjes wel werken onder 64 bit?

Mijn systeemspecificaties zijn.
processor: intel core 2 CPU 6300 1.86GHz
RAM: 2 GB
Videokaart: Intel Q965/Q963 Express Chipset Family (Drivers up to date)
Geluid: High Definition Audio-apparaat
Win 7 64 Bit

Hopelijk weet iemand iets.
 
Deze games deinstalleren vanuit je confi scherm, en dan opnieuw herinstalleren. Kan zijn dat je de dvd nodig hebt. Ben je er dan wel vanaf?
 
Ik kan ze niet vinden onder programma's. Staan ze ergens anders in configuratiescherm? Want ook als ik daar kijk kan ik geen melding vinden van ontspanning of patience of iets dergelijks.
 
Ze vallen onder het kopje programma's en onderdelen, links zie je de optie windows onderdelen met een logo ervoor.
Het duurt ff dan komt er een lijst. Die spelletjes vallen onder ontspanning en kan je afzonderlijk aan of uitvinken.
 
Ohw daar. Dat ken ik. Maar als ik ze daar uitvink, zijn ze dan wel ge-de-installeerd of zijn ze gewoon tijdelijk uitgeschakeld? Want ik heb daar ook al wat mee zitten experimenteren maar ze kwamen gewoon weer terug zonder enige CD nodig gehad te hebben.
 
Windowstoets + r
typ: cmd
enter
typ achter de prompt
sfc /scannow
enter
Voer de opdracht uit in de Administratormodus en hou de installatie dvd bij de hand.
 
Ah bedankt, dat ga ik maandag direct testen, dan ben ik weer bij de pc. Laat wel weten of dat gewerkt heeft dan.
 
Helaas, beide oplossingen hebben niet gewerkt. :confused:
Iemand nog een ander idee?
 
Sorry, niet opgelost, drukte per ongeluk op de verkeerde link in de email.
 
Ik heb exact hetzelfde probleem met dat vastlopen van de Microsoft spelen als wat Nodakear hier beschrijft. Wat me opvalt is dat ik ook EXACT dezelfde hardware configuratie heb als hij (Win7, processor, speed, memory, chipset etc).
Dus ik denk dat het daar iets mee te maken heeft. Ik heb een andere machine die meer geheugen heeft (6GB inplaats van 2 GB) en daar treedt dit probleem NIET op (de eerlijkheid gebiedt me te vermelden dat die installatie een Amerikaanse versie van Win7 is)
Ik denk dan ook dat de 2GB RAM het probleem is. Windows 7 loopt wel met 2GB, maar 4GB is aanbevolen als minimum.
Ik heb het nog niet geprobeerd, maar volgens mij als je de RAM capaciteit verhoogt van 2GB naar minimaal 4GB is het probleem weg.
Hopelijk helpt dit.
 
Ik kan het proberen en zien wat dat doet. Ik ben maandag weer bij die PC en zal het dan testen, wie weet werkt het.
 
Werkte het?

@Nodakear , is het gelukt? Verdween het probleem na vergorten van het werkgeheugen van 2GB naar 4GB? Bij voorbaat dank
 
Ik heb het nog niet kunnen testen, miss lukt het me vrijdag om te kijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan