Patition`s maken met windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

djoeke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 jun 2001
Berichten
1.289
Geen hardeschijf

Hoi ik heb een vraag .
Mijn hardeschijf is zoek op mijn pc in mijn bios ziet hij hem wel maar daar na zie de rest van mijn pc hem niet .

Ik ben al met de jumpers bezig geweest maar dan gebeurt er gewoon niet .

Vreemd als hij in mijn bios wel gezien wordt,

Dit is allemaal gekomen nadat ik norton 2006 van me pc heb afgehaald kaniemand mijn vertellen wat dit is

Alvast bedankt
 
Staat hij ook niet in schijfbeheer? als niet gepartitioneerde of geformateerde schijf?
Zo ja, probeer het eens met Ptedit van Partition Magic, of TestDisk, een spartaans tooltje om dit eventueel te repareren, die vind je hier.
 
Kan niet eens windows er op zetten dan geeft hij aan dat er geen vasteschijf is
Met fdisk doet hij het zelfde
 
djoeke zei:
Kan niet eens windows er op zetten dan geeft hij aan dat er geen vasteschijf is
Met fdisk doet hij het zelfde

Dan zou ik om te beginnen eerst eens controleren of de voedingskabel en de IDE (of) SATA kabel wel goed aangesloten zit op de schijf. En natuurlijk de aansluiting met je moederbord.
Mocht je PC dan nog niet werken, vervang dan eens de IDE (of) SATA kabel.
 
ik heb allees algedaan waar ik op kon kom dus nieuwe kabels aderevoeding gemonteerd zelfs op een andere pc gezet en steets het zelfde in de bios staat hij wel en als ik hem wil bewerken met fdisk geef hij aan dat er geen hardescijf in zit
 
Hoi
ik wil via windows xp patition`s maken met windows xp kan iemand mijn vertellen hoe dat werkt met windows xp

alvast bedankt
 
djoeke zei:
Hoi
ik wil via windows xp patition`s maken met windows xp kan iemand mijn vertellen hoe dat werkt met windows xp

alvast bedankt

Als je geen harde schijf kan vinden, gaat het daar ook niet mee, maare, waarom ga je niet door in je andere topic?
 
oplossing

open
configuratie scherm
open systeembeheer open dan computer beheer en open dan bij opslag schijfbeheer hier kun je zien of windows hem wel ziet dan kun je hier een partitie van maken of meerdere daarna moet je formateren die nieuwe schijf en hij is dan klaar voor gebruik
 
ik kan niet eens windows opstarten . ik kom niet in windwos .

als ik hem op slave ze start me ander pc ook niet meer op hij start wel op als je hem er weer afhaal .
het is net dat hij de schijven blijft blokkeren .

dus met windows opstarten gaat ook niet lukken .
 
Laatst bewerkt:
Probeer eens vollediger te zijn in je vraagstelling dat bespaard ons veel tijd.
Okey je wil dus twee harde schijven op een kabel zetten. Dan moet er een ingesteld zijn als master en een als slave. De master moet achteraan op de kabel en de slave in het midden.
En harde schijf die alleen op een kabel hangt moet altijd master zijn.
 
Laatst bewerkt:
En de twee vragen maar samengevoegd, houden we het netjes bij elkaar.
 
Lange Pier zei:
Als je geen harde schijf kan vinden, gaat het daar ook niet mee, maare, waarom ga je niet door in je andere topic?


misschien heb ik er wel een nieuwe schjf bij gekocht
 
djoeke zei:
misschien heb ik er wel een nieuwe schjf bij gekocht

Of misschien ook niet.:confused:
Wat moeten we hier nu mee?

Gooi de cd rom van XP erin, start ervan op, en volg wat er op het scherm verschijnt.
 
ik geef het op ik heb hem ik de prullebak gegooit

maar toch bedankt voor de infarmatie
 
waar staat die prullenbak, dan kom ik het er wel even uitnemen :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan