• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

pattern en kleur koppelen met vba

Status
Niet open voor verdere reacties.

jos0707

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2011
in bijlage een bestand dat als volgt werkt:
wanneer ik in Blad1 kolom C een nr selecteer veranderd in kolom E de kleur, het patroonstijl en er komt een nummer in dat overeenkomt met de gegevens op Blad2.
Mijn probleem is nu dat wanneer ik in Blad2 een aanpassing doe van de kleur, patroonstijl of het nummer dit niet automatisch aangepast wordt op Blad1
Dan zie je na nieuwe ingave fouten staan zoals bijvoorbeeld C16 en E 16 na deze ingave heb ik blad 2 gewijzigd en C19 ingegeven waar ik de juiste waarde krijg in E19 maar deze verschilt van E16 omdat deze niet automatisch wordt bijgewerkt.
Alvast bedankt voor de hulp.
Grts,
Jos
bijlage:Bekijk bijlage Versie test2.xlsm

jou macro doet de kleur uit blad 2 naar blad 1 halen. (op een zeer omslachtige manier )
als je wat op bald2 wat veranderd gaat hij in de fout. dan moet er een andere macro aangeroepen worden.
dus jouw macro moet verplaatst worden naar de code van blad1.
die macro moet je nog maken.
dat is een macro die bvb voor alle cellen in blad1 kolom E de kleur bijstelt.

bedankt

Bedankt Sylvester. Ik ga het proberen maar zoals je ziet aan de code ben ik niet goed thuis in VBA.
Ik hou je op de hoogte.
Grts,
Jos

lukt me niet

Dag Sylvester,
het lukt me niet om de wijzigingen van blad2 automatisch te laten wijzigen op blad 1, mijn kennis is te beperkt.
Wil jij me aub nog eens helpen (en de code wat eenvoudiger maken)?
Alvast hartelijk bedankt.
Grts,
Jos

lukt niet

heb ik bekeken en bij ingave op blad 1 werkt dat perfect maar het lukt me niet de VBA code aan te passen zodat bij wijziging in kolom C of D in Blad2 hij dit ook wijzigt in Blad1 zonder opnieuw de nummer in kolomC terug in te moeten typen.
grts,
Jos

probeer

Dag Sylvester,
ik heb op blad 2 de patroonstijl van code 200036 (D7) aangepast en deze wijzigt zich niet op blad 1 (E12) tot ik het nr op blad1 (in C12) opnieuw zou ingeven.
Bedoeling is dat als er in Blad2 in kolom C of D iets wijzigt dit automatisch zich ook aanpast in blad1
zie : Bekijk bijlage Versie test3.xlsm

Werkt perfect!

Dat werkt perfect Sylvain, waarvoor hartelijk dank.
Grts
Jos

Sylvain, ik loop nog tegen enkele problemen aan bij het verder gebruiken van het bestand.
De code werkt perfect maar ik zou de gegevens van blad 2 in een apart bestand ('Gegevens', zie bijlage)moeten opslaan omdat die nogal eens wijzigen en ik ze in meerdere andere bestanden dien te gebruiken.
Het moet dan wel maar in 1 richting werken. Als ik in Versie test4 in kolom C72 tot C110 een getal ingeef zou hij in het andere bestand moeten kijken wat daar staat.
Ook de reeds ingevulde getallen C72 tot C110 controleren of de gekoppelde gegevens nog juist zijn.
Alvast bedankt.
Grts,
Jos
Bestand : Bekijk bijlage Gegevens.xlsx

is het een probleem om het Gegevens bestand ook te openen?
dus dan staan er 2 bestanden tegelijk open.

2 vraagjes:
1 ) wat moet er gebeuren als een nummer niet in de nieuwe "Gegevens" voorkomt?
2 ) een macro kan natuurlijk je "Gegevens" overnemen naar blad2 en dan werkt alles verder zoals het was.
.....of is dat laatste niet de bedoeling?
dat laatste heeft als voordeel dat je als de "Gegevens" eenmaal gekopieerd zijn je slechts 1 bestand hoeft te openen.

Alvast bedankt voor de hulp.
1 Als het nummer niet voorkomt in de lijst "gegevens" mischien een melding "nummer komt niet voor in lijst Gegevens, eerst aanvullen aub"
2 Niet de gegevens overnemen naar blad2. Blad 2 gaat weg en we willen rechtstreeks werken met het 'Gegevens' bestand. De macro kan het 'gegevens ' bestand automatisch openen bij openen van bestand1 en en het 'gegevens' bestand mag dan blijven open staan terwijl we in bestand 1 artikelnummers toevoegen.
Grts,
Jos

Dag Sylvain,
lukt het niet?
Groeten,
Jos

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan