pauzehikjes tussen MP3-tjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robotto

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2000
Op sommige audio-CD's lopen de diverse nummers in elkaar over. Als je deze kopieert met Nero (Ik gebruik nero 7 Premium) worden deze nummers met een pauze van 2 seconden overgezet. Ik kan deze pauze wel op 0 zetten maar hoor evengoed nog een soort tik of hik als het nummer van de een in de ander overgaat. En hoe vaker je dat hoort hoe meer..........:mad:
Moet ik dit soort CD's op een andere manier branden of zijn er andere mogelijkheden voor?

Daar is een makkelijke oplossing voor:

Als je je nummers in nero hebt geselcteerd, rechtsklik dan op het tweede nummer en kies eigenschappen. Vink de optie: crossfaden met vorige track aan en gebruik 1 of 2 seconden als crossfadetijd en herhaal dit met alle opvolgende nummers tot en met de laatste. Als het goed is hikt ie nu niet meer.

En dat kan dus sneller bedacht ik me ineens onder de douche:

Selecteer nummer twee, klik op de laatste track met shift ingeduwt, rechterklik en dan crossfaden. Nu doe je ze allemaal in één keer :thumb:

Dus dit doe je op het moment dat je je compilatie om te branden hebt gemaakt?
Of is dit iets wat je kunt doen nadat je een CD gebrand hebt?

Het is dus mijn bedoeling de CD te branden met crossfade zodat ik hem ook zonder hikjes kan afspelen op m'n homecinemaset.

Als je de cd algebrand hebt is er niks meer aan te doen. Je stel de crossfade in nadat je je compilatie hebt gemaakt, maar voordat je em brandt. Ik zal even een screenshot maken, die plaats ik zo

Links zie je de geslecteerde bestanden staan, dan rechtsklik en eigenschappen (de onderste). Dan voorbeeld volgen en toepassen en ok.

attachment.php

Bijlagen

• naamloos.JPG
    naamloos.JPG
    63,5 KB · Weergaven: 55
Als het een kopie van een cd betreft kun je natuurlijk ook het "omzetten naar mp3" overslaan en hem als image kopieren en daarna of direct de image wegbrandden

Ik de vraag wel, maar jij mijn antwoord niet :)
Als je de cd als image kopieerd en dus niet door de "tracks" te kopieren heb je dat hele probleem niet van de pauzes tussen de nummers. omdat de image een 1 op 1 kopie is. en dus ook als 1 op 1 kopie weggeschreven word.
en lastige handelingen als crossfaden, waarbij als je het klakkeloos op 1 of 2 seconden zet je misschien minder lelijke maar in mijn boekje nog steeds lelijke overgangen krijgt, zijn dan niet meer nodig.

Maar dat gaat natuurlijk alleen op als je ook daadwerkelijk een 1 op 1 kopie wil maken en niet een "eigen compilatie" maar daar had TS het niet over

Ik heb mijn vraag ook niet al te duidelijk gesteld: bij audio-CD's kun je idd een 1 op 1 kopie maken maar bij CD's die al uit MP3-tjes bestaan ( de gedownloade:p ) kom je vaak deze hikjes tegen.

Ik kom in ieder geval een heel eind verder met jullie reacties :thumb:

Ellasar zei:
Ik de vraag wel, maar jij mijn antwoord niet :)
Als je de cd als image kopieerd en dus niet door de "tracks" te kopieren heb je dat hele probleem niet van de pauzes tussen de nummers. omdat de image een 1 op 1 kopie is. en dus ook als 1 op 1 kopie weggeschreven word.
en lastige handelingen als crossfaden, waarbij als je het klakkeloos op 1 of 2 seconden zet je misschien minder lelijke maar in mijn boekje nog steeds lelijke overgangen krijgt, zijn dan niet meer nodig.

Maar dat gaat natuurlijk alleen op als je ook daadwerkelijk een 1 op 1 kopie wil maken en niet een "eigen compilatie" maar daar had TS het niet over

Zo had je het ook kunnen opvatten ja... sorry :D
Gelukkig kan de ts er wat mee :thumb:

Sorry maar ik krijg geen "Eigenschappen Track" in beeld, wat ik ook probeer...
rechtsklikken op een MP3 geeft alleen een klein schermpje met wat gegevens over hoe het bestandje op de HD staat (grootte, datum aanmaak etc., net als in de verkenner)
Ik krijg in ieder geval GEEN scherm of tab waarin ik zaken aan of uit kan vinken!?

Aangepast: volgens mij werkt dit alleen bij WMA en niet bij het kopieren van MP3-files

Laatst bewerkt:
Verder denk ik niet dat crossfaden een juiste overgang gaat geven, aangezien je de tracks over elkaar kleeft. Dit zorgt er wel voor dat je geen pauzetikje meer hebt, maar dan klopt de overgang ook niet meer volledig, en dit kan bij sommige liedjes wel eens uitmaken...

James :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan