Payusenetserver

Status
Niet open voor verdere reacties.

crazyheels

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mei 2002
Berichten
1.214
Ik heb de volgende situatie:

Ik zat bij XS4all.nl en downloade met Grabit tegen een snelheid van 160KB/s in 1 dag een complete dvd5.

Na een telefoontje van Chello dacht ik er goed aan te doen om over te gaan na het geven van een aantal eisen waaronder geen beperkingen op usenet.

maar wat blijkt; de monteur vertelde het mij vanmorgen dat Chello lang niet zo goed ondersteund als XS4All en inderdaad, ik moest nog een halve film binnenhalen en dat doet ie met slecht 45KB/s.

Ik ben dus genaaid hoewel ik ook wel begrijp nu dat als ik goed had gelezen op internet ik dat ook had kunnen uitvinden.

Maar goed, nou is er de mogelijkheid om een payserver te vinden, dat heb ik, maar vraag mij nu af of als ik die ga nemen ik dan toch te maken heb met die lage snelheid van Chello of dat ik die ga omzeilen....

Kan iemand mij een tip geven welke server ok is?

Ik heb nu een aanvraag gedaan bij Usnet4you!:eek:
 
Er zijn verschillende goede.

Eweka.nl
Xsnews.nl
virtualbox.nl

De laatste is wat duurder. Zelf gebruik ik xsnews en dat gaat prima.
http://www.xsnews.nl/index.php?x=Usenet

Downloaden doe je in principe met de snelheid die max mogelijk is bij je provider.

Ik zit bij xsnews zelden onder de 500 Kbyte/sec en een dvd heb ik bijna altijd binnen 2,5 uur binnen.

Het ligt dus aan het abbonnement wat je bij je provider hebt.

(bijkomend voordeel van Xsnews is dat je geen creditcard nodig hebt maar gewoon automatische incasso per maand (9,95).
Verder geen download limiet daar en iets van 8-10 dagen retentie. ;)
 
He, dank voor je snelle antwoord; maar waar heb ik rekening mee te houden;

de downloadsnelheid van de nieuwsserver, die is dus afgeknepen tot aan max 45mb/s met 3 lijntjes of

de downloadsnelheid van Chello, ik heb Classic en iets van 4mb p/s terwijl ik bij XS4all dus 1.6mb p/s had. Daar haalde ik een dvd binnen in 8 uur...zoals het er nu uitziet bij chello 24 uur...terwijl de retentie ook nog maar iets is van 24 uur.



:thumb:
 
Ik heb zelf newsxs ( www.newsxs.nl ) en heb een unlimited 4Mb/s account á €18,95/maand, is wat prijzig, maar retesnel en retentie van ongeveer 2 weken.
 
Geplaatst door crazyheels
He, dank voor je snelle antwoord; maar waar heb ik rekening mee te houden;

de downloadsnelheid van de nieuwsserver, die is dus afgeknepen tot aan max 45mb/s met 3 lijntjes of

de downloadsnelheid van Chello, ik heb Classic en iets van 4mb p/s terwijl ik bij XS4all dus 1.6mb p/s had. Daar haalde ik een dvd binnen in 8 uur...zoals het er nu uitziet bij chello 24 uur...terwijl de retentie ook nog maar iets is van 24 uur.



:thumb:


Als je bij chello 4 mbit downstream hebt dan kun je dat bij xsnews ook halen.

Je mag daar met max 4 lijntjes (van elk 2,5 mbit) downloaden dus kan theoretisch max 10 Mbit halen :)
 
Chello heeft wel veel servers om van te downloaden. Ik heb zelf ook dat probleem. Kan wel van alles binnen halen, maar het is nooit compleet. En er werd gezegd dat het maar 24 uur zou blijven staan. Dat heb ik nog niet kunnen achterhalen.

De server die je voor Chello moet hebben, is afhankelijk van je postcode.

1005 AA t/m 2063 ZZ: news.ams.chello.nl
2651 AA t/m 4247 ZZ: news.rott.chello.nl
5091 AA t/m 6092 ZZ: news.brabant.chello.nl
8080 6704 AA t/m 9873 ZZ: news.arnhem.chello.nl

news.chello.nl

news.chello.com

maar je kan ze allemaal gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Chello is gewoon K met een grote K...en ik neem het die verkoper dan ook wel kwalijk dat ie me heeft weten over te halen en dat ik em geloofde op zijn woord, maar a la...

Ik heb het volgende gedaan; ik heb me aangemeld bij http://www.usenet4u.nl/ en voor 13,95 een account aangevraagd; binnen 3 uur kon ik erop en kan met een snelheid van gemiddeld via 8 lijntjes 460Kb/s films binnenhalen. Binnen 3 uur binnen, Quickparren, uitpakken en branden en na 4 uur kon ik een film bekijken.

Ik heb ook een account aangevraagd bij http://www.xsnews.nl/index.php?x=Usenet
Maar ik krijg geen werkelijk contact; ik gebruik Grabit en het lijkt erop dat ie maar 1 server tegelijk aanspreekt...??
En als ik alleen Xsnews inbreng en 4U verwijder dan heb ik even contact met 4000kb/s maar dan stopt ie ermee en krijg ik em niet aan de gang.

Maar met deze combi van Chello, freebellen, en Usenet4U ben ik voor 68 euro klaar per maand ipv de 85 euro die ik eerst betaalde bij KPN/XS4ALL

Jullie bedankt voor de diverse tips,

groet:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan