PB Easynote Boot probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lita112

Meubilair
Lid geworden
18 sep 2004
Onlangs tijdens de actie van de Mediamarkt voor mijn moeder een laptop uitgezocht. Gewoon 1 waarop zij haar ding kan doen, beetje internetten, msn, spelletje. De laptop is uitgezocht met het oog op voor haar een paar jaar verder kunnen en niet de best mogelijke.

Een Packard Bell Easynote met Vista en 3 gig intern geheugen. Videokaart en dergelijke lijken me niet van belang in dit geval.

Iedere keer als de laptop word opgestart ratelt deze erg en start niet door. De melding is dat er een rechtmatig bootdevice moet worden gegeven. In de bios staat de harde schijf aangeduid als eetste boot device. Naar mijn weten klopt dit dus. Tweede is de dvdspeler.

Na de eerste keer opstarten moet ik de laptop weer uitschakelen, schakel ik deze vervolgens weer in, dan start de laptop wel op van de harde schijf en werkt alles verder prima.

Ik weet echt neit meer waar ik het zoeken moet in dit geval en heb zo het vermoeden dat er misschien iets niet goed is aangesloten. Of ik zie iets vreselijk simpels over het hoofd, maar ik weet het niet meer.

Vandaar dus ook mijn vraag, heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn en hoe ik dit kan verhelpen?

BVD

En als je de hdd als second boot zet wat doet hij dan? ik hem hem namelijk op second staan :thumb:

Das een goeie, die ga ik even proberen komend weekend. Kan er nou niet bij, want moeders is druk met haar spelletje.

Meer tips altijd welkom, ik zal ze komend weekend in alle rust testen.

first boot device Disabled
second boot device Hard disk
third boot device Disabled

Zo eens proberen. Start dan trouwens ook snel op :thumb:

Zodra ik een van deze keuzes probeer verwijdert de boot in de bios de rest.
Of te wel, zodra ik probeer de hdd op second te zetten gaat deze automatisch naar first en start de laptop nog niet normaal op.

Bij jou tweede optie houd ik in de bios ook maar twee van de 4 opties over.

Het werkt dus niet, de comp start pas bij de tweede keer opstarten op van de hdd.

Iemand anders nog opties? Begin er een beetje gestoord van te worden steeds twee keer te moeten opstarten voor de hdd goed word aangesproken.

Laatst bewerkt:
Helaas is dit probleem nog steeds niet opgelost.

Bij de eerste keer aanzetten blijft de laptop ratelen en vraagt om een rechtmatig bootdevice. Bij het daarna uitschakelen en weer inschakelen pakt de laptop de hardeschijf wel en start zonder problemen op.

De volgorde in de bios is als volgd:

1. de HDD
2. de cd/dvd
3. netwerk
4. extern (er is overigens nog nooit een externe schijf aangehangen voor het geval dit van belang is.

De opties die ik gekregen heb tot nu toe hebben helaas geen resultaat gegeven. Ik zou dan ook erg blij zijn met de tip die mij kan verlossen van dit probleem. :)

Om de vraag toch nog even onder de aandacht te brengen.

Is er echt nietmand die mij verder kan helpen met dit probleem? Het begint erg vervelend te worden om de laptop steeds 2 keer te moeten opstarten.

Heb ik toch iets fout gedaan in de opstartvolgorde in de bios? Is er iemand die dit probleem herkent en er een oplossing voor heeft gevodnen?

Groet,

Lita

Inmiddels terug geweest met de laptop, hd vervangen en werkt nu als een zonnetje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan