PC ±1800 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.
eigenlijk zonde om zoveel geld uit te geven aan iets wat over 2 jaar al helemaal verouderd is.
kan het beter aan iets duurzamers uitgeven.

zo'n videokaart is opsig wel top ja, maar die kan ik later er altijd nog bij plaatsen.
GTA IV kan ik er nu al top mee spelen zegmaar. Maar met winrar moet ik nog wel is films uitpakken enzo en dat gaat me allemaal veelste traag en soms hapert me computer zegmaar en dat licht meer aan me processor en geheugen enzo lijkt mij.

Maar zoals jullie zeggen heb je weinig aan zo'n processor enz met zo'n videokaart als ik nu heb?

Laatst bewerkt:
zo'n videokaart is opsig wel top ja, maar die kan ik later er altijd nog bij plaatsen.
GTA IV kan ik er nu al top mee spelen zegmaar. Maar met winrar moet ik nog wel is films uitpakken enzo en dat gaat me allemaal veelste traag en soms hapert me computer zegmaar en dat licht meer aan me processor en geheugen enzo lijkt mij.

Maar zoals jullie zeggen heb je weinig aan zo'n processor enz met zo'n videokaart als ik nu heb?
Inderdaad.
En voor 1800 euro kan je een dijk van een computer samenstellen, zeker zonder randapparatuur. Maar dan moet je wel beseffen dat topvideokaarten meer geluid zullen maken dan je huidige 9800GT.

Oke, want een I7 processor van 2.93 Ghz zag ik ook staan van een stuk goedkoper. En ik denk dat je het verschil nieteens zo heel erg zal merken. En dan gewoon die videokaart die daarnet genoemt werd erbij plaatsen.
want ik dacht namelijk dat ik super videokaart had maar zoals ik die van jullie zie is die een stuk beter ja

Laatst bewerkt:
i7-920 is al super. Deze dus:
http://tweakers.net/pricewatch/223114/intel-core-i7-920.html

Die andere is 2x zo duur en maar 10% sneller (puur naar kloksnelheid gekeken: dat mag alleen als het processors van dezelfde serie zijn). Dus die moet je niet hebben :cool:

Zelfs met een AMD Phenom II 940 heb je een prima processor in handen. Daar een mooie videokaart bij en je bent alweer flink goedkoper uit. (moederbord is 100 euro goedkoper, processor 50 euro, en als je DDR2 geheugen neemt ipv ddr3 nog een paar tientjes)

Ik zit wat nu net ook ff wat te kijken op sites. En als hem gewoon ook met goede koeling doe kan ik hem ook aardig overclocken. Dan lijkt me de i7-920 wel wat met http://www.alternate.nl/html/pcbuil...earchClass=graphicscardPCIe&artno=JDXUU1&cn=1 die videokaart.
Zou iemand hier dan nog een goed moederbord, geheugen, bleuray reader/brander, kast (het liefst een grote), (water)koeling kunnen samenstellen.
Het enige wat ik dan al heb is een goede harddisk.

Laatst bewerkt:
Wellicht is dit wat? (zie bijlage).
Totaal 1492 euro.

Bijlagen

• pc image.jpg
    pc image.jpg
    80,1 KB · Weergaven: 16
ik vind het een heel mooi lijstje alleen het geheugen, is dat dat 1066 staat toch voor de snelheid in Hertz ofzo. meestal zijn betere wat duurder volgens mij. als dat bijv 120 euro ofzo is vind ik het ook niet erg

1066 staat inderdaad voor het aantal megahertz waar het geheugen op werkt.
Ik zie dat marsmannetje er een 1600 latje in heeft.. ik kreeg bij Alternate de melding dat de processor 1333mhz niet volledig zou ondersteunen (het mobo wel), dus vandaar dat ik er 1066 in heb gedaan. Weet jij hier het fijne van marsmannetje?

Die laatste van marsmannetje vind ik eerlijk gezegt nog wat beter (als dat raar is moet je het zeggen).

Alleen dan zonder HDD en een grote behuizing

1066 staat inderdaad voor het aantal megahertz waar het geheugen op werkt.
Ik zie dat marsmannetje er een 1600 latje in heeft.. ik kreeg bij Alternate de melding dat de processor 1333mhz niet volledig zou ondersteunen (het mobo wel), dus vandaar dat ik er 1066 in heb gedaan. Weet jij hier het fijne van marsmannetje?

oh dit had ik niet gelezen sorry dat ik er overheen praatte

Ik had trouwens je eigen kast gekozen, vince: Ik zou zelf eerder voor bijv een P182, CM690 of dergeljke zijn gegaan.
Maar thermaltake is wel een goede kast. Maar een beetje teveel blingbling voor mij.

Geheugen weet ik ook niet. Volgens mij moet het werken.
Het zou kunnen dat het met het voltage te maken heeft. De i7 had wat problemen met geheugen op een hoger voltage. Dat is het enige wat ik me kan verzinnen.

http://tweakers.net/nieuws/55990/asus-hoog-geheugenvoltage-kan-core-i7-beschadigen.html
Ik heb geen idee hoe dit verder afgelopen is.

(het door mij gekozen geheugen loopt op 1,65V: geen probleem dus -> 3x2GB-sets zijn ook speciaal voor de i7 uitgebracht, dus dat moet altijd goed zijn)

Laatst bewerkt:
Ik zou het anders doen, zal straks wel wat maken. Zit nu op me iPhone dus..

Oke als ik sta nog open voor andere ideeën, want voor zover ik hier ben heb ik alleen maar goede tips gehad.
Ook hoorde ik dat ik het met 650 Watt misschien maar netaan red, en ik heb ook nog 3 harde schijven derbij die ik moet aansluiten (en wil dat misschien later nog uitbreiden naar 5/6 schijven)

Qua kast zou ik voor een Cosmos gaan.
Inderdaad een zwaardere voeding pakken.
Waarom neem je een BlueRay brander?

Verder zou ik naar de winkel Sallandautomatisering gaan.
Een uitgebreider moederbord nemen.
- Gigabyte EX58-UD5 (235).
- DFI LANParty UT X58 T3eH8 (280).
Die laatste is heel vet:
http://www.hardwarecanucks.com/foru...ut-x58-t3eh8-lga-1366-motherboard-review.html
http://www.salland.eu/product/76469/dfi-lanparty-ut-x58-t3eh8-s1366.html

Verder ook GTX 295.
Kan je mooi je 9800GT als Physics kaartje gebruiken.

344s6rr.png

Laatst bewerkt:
Waarom neem je een BlueRay brander? Omdat ik veel films brand en MKV is volgens mij ook blueray ofzo.. daar wil ik me wat meer in gaan verdiepen ook als ik het heb. En blueray kunnen spellen is altijd handig lijkt mij.

DFI LANParty UT X58 T3eH8.. Dat ding ziet er zeker vet uit, of die goed is, daar vertrouw ik dan maar op ;)

ik denk dat je met 235 de prijs bedoeld? ook al staat in het plaatje 200 euro

dan word het prijzenkaartje dus 80 euro duurder neem ik aan?

En die kast vind ik ook wel gaaf

Kan je mooi je 9800GT als Physics kaartje gebruiken. die zin snap ik eerlijk gezegt niet.

En de GTX 295. is beter als die eerder werd aanbevolen?

Laatst bewerkt:
Waarom neem je een BlueRay brander? Omdat ik veel films brand en MKV is volgens mij ook blueray ofzo.. daar wil ik me wat meer in gaan verdiepen ook als ik het heb. En blueray kunnen spellen is altijd handig lijkt mij.

DFI LANParty UT X58 T3eH8.. Dat ding ziet er zeker vet uit, of die goed is, daar vertrouw ik dan maar op ;)

ik denk dat je met 235 de prijs bedoeld? ook al staat in het plaatje 200 euro

dan word het prijzenkaartje dus 80 euro duurder neem ik aan?

En die kast vind ik ook wel gaaf

Kan je mooi je 9800GT als Physics kaartje gebruiken. die zin snap ik eerlijk gezegt niet.

En de GTX 295. is beter als die eerder werd aanbevolen?

Voor .mkv bestanden heb je wel Blueray discs nodig, en die zijn nogal prijzig, dus daar zou ik me eerst maar is in verdiepen als ik jou was. Kan je imo beter kijken naar een popcorn hour.

Moederbord prijs is in het plaatje ex btw, hij is 235.
Prijs van DFI is dus 35 euro hoger.
En ja het DFI moederbord is erg goed. Lees de review maar die ik in mijn vorige post erbij had gezet.

NVIDIA PhysX is een onderdeel bij sommige games, en daar kan je een aparte videokaart voor gebruiken.
http://www.nvidia.com/object/nvidia_physx.html

GTX 295 is momenteel de sterkste videokaart, beter dan de HD4870X2.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan