PC 133 geheugen in PC 100 geheugenbus

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutchsoulboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Ik wil voor iemand een compaq deskpro upgraden met het memory.
Type is: compaq deskpro EPa/P600E/9/64 NL .
Op dit moment zitten er twee PC100 mudules van 64 MB in, die wil ik er uit halen en vervangen door twee modules van 256 MB/PC133 . Dat er dus 512 MB in kan is wel zeker, dat heb ik kunnen achterhalen, echter het gaat om de snelheid, of dat wel kan.
PC100 geheugen kost jammergenoeg veel te veel geld en is het totaal niet waard om te upgraden. PC133 geheugen gaat dus nog wel, qua prijs, de vraag is echter of dat kan.
Als het kan en het geheugen gaat op 100 Mhz lopen dan is dat natuurlijk géén probleem. De vraag is echter of het überhaupt wel aan de praat is te krijgen.
Chipset is Intel i810 , CPU is 600 Mhz.
Ik ben benieuwd naar de eventuele reacties die me op weg kunnen helpen.

Het kan gaan werken.
Ik ben teveel machines tegen gekomen waarin 133 geheugen gewoon op 100 ging lopen in de memorybus.....maar verder geen problemen.

Daarnaast ben ik ook 1 a 2 machientjes tegen gekomen die er wel moeilijk over deden en daardoor niet meer opstartte. Zo uit mijn hoofd waren daar ook een aantal compaq-jes tussen.
Onbekend of dat via een eventuele bios upgrade te verhelpen zou zijn.

Mijn advies is om even rond te kijken of je ergens een dimmetje kan lenen om even te testen (ofwel dat afspreken met je geheugen leverancier.desnoods bak meenemen naar ze en dan daar testen)

Laatst bewerkt:
maak niks uit die kan dat aan alleen dan werkt die niet op 133 mhz maar op 100mhz je zal geen problemen krijgen

Okee bedankt voor jullie snelle antwoord: echter wat wel vaak verwarrend door elkaar gehaald wordt is het feit dat als de geheugenbus 133 Mhz ondersteund , en je prikt er 100Mhz geheugen in dat het dan zeker wel gaat werken, met andere woorden het is backwards compatibel. Nu is dat anders om , vandaar dat ik me afvraag of het wel gaat werken.
Graag julle reacties, en alvast bedankt.

Je kan in deze lijst zoeken wat eventueel kan.

Maar geef je weinig kans,je hebt daar echt het geheugen voor nodig die er voor geschikt is, Dus duur.

Met die lijst kan ik niet zo veel mee. Helaas zijn dat nogal tegenstrijdige berichten voor wat betreft compatibiliteit.
Dus ja ... wat moet ik er mee?
De één zegt dit en een ander weer dat. :shocked:

Met die lijst kan ik niet zo veel mee. Helaas zijn dat nogal tegenstrijdige berichten voor wat betreft compatibiliteit.
Dus ja ... wat moet ik er mee?
De één zegt dit en een ander weer dat. :shocked:

ga naar een bedrijf waar je het geheugen kan kopen, met de pc onder de arm,
test het daar!

Het enige wat het je kan kosten is wat benzine, maar je weet wel of het goed is of niet! :thumb: :rolleyes:

Hoi !

Tja, ik ga mee met @Ellasar: het zou moeten kunnen, maar die oudere Compaq's hebben soms rare streken !

Als je het geheugen eerst moet kopen zou ik het niet doen.

Eerst proberen, en als het lukt is het natuurlijk prima.

Maar vroeger zeiden we: Copaq sucks ! en echt niet zo maar.

Greetz,

Harry.

Ik wil er nog wel verder over discussieëren. Vind het wel leuk die ouwe zooi. Meestal is het om mensen met oude spulletjes te helpen om ze aan een "normale" computer te helpen. Een beetje enthousiasme kweken zeg maar. :thumb:
Het lukte trouwens met het geheugen.
Ik had het dus eerst even moeten melden hier. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan