PC 2 start bijna niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

geenID

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2009
Hallo,

Om te beginnen:
ik heb geen verstand van pc's.
Het is een windows Xp

Mijn probleem:

- mijn andere pc start niet meer op.
Geen idee hoe dat komt

Info:

als ik de pc start, gaat hij binnen ong. 8 sec uit, dit herhaalt zicht steeds.
Als ik op f11 drukt om te reboote, doet hij het soms,(ZIE SCREEN) maar dan staat er geen schermpje om windows te delete of reboote.
En als ik windows opstart in normale mode, dan kan ik wel inlogge, maar dan na 3 sec. te zijn ingelogd, staat er weer: U wordt afgemeld.

Weet iemand hier raad mee?

Laatst bewerkt:
Als het lukt in veilige modus op starten (staat ook bij het opstarten iets van boot setup of iets dergelijk). In veilige modus een systeemherstel uitvoeren en kijken of hij het dan wel doet.

Hoi GeenID
Iets meer info zo wel eens goed kunnen helpen.
Zoals gaat het hier om een nootbook of een desktop, verder heb je een windows cd als het een desktop is of een herstel partitie op je nootbook of herstel cd aangemaakt na aankoop van de nootbook die je kan gebruiken in dit geval ?
Je kan ook proberen om alles naar de fabrieks instelling zetten als je in de bios zit.
MVG..
Pred...

destkop

oke, ik heb een destkop + een windows xp instaltie cd.
ik kan via deze cd opdrachtpromt starten.
Als ik dan help typ, krijg ik een hele lijst met opties.
Welke moet ik kiezen voor systeemherstel?
(Als ik systeem herstel doe, houd ik al mijn bestanden dan wel?)

gr

Als het goed is staat systeemherstel in je Start > alle programma's > bureau accesoiress > systeemwerkset. ben niet bekend meer met XP maar als het goed is staat het daar :p. Systeemherstel zet alleen je windows bestanden terug naar de instellingen van een vroeger tijdstip. geen bestanden gaan verloren en je kan het ook weer ongedaan maken. Met systeemherstel is er een grote kans dat je computer het weer gewoon doet als het probleem bij windows ligt.

backup?

srry maar dat kan toch niet, als ik niet kan inloggen?

Weten jullie meschien hoe ik een backup van me mappen kan maken, via comandpromt?
want als ik een backup kan maken, dan instaleer in windows opniew.

Of hebben jullie nog "codes" die ik moet intypen in cmd, voor systeemherstel?

Hoi geenID.
Wat jij wil is heel goed mogelijk, nu je niet in je windows meer kan komen kun je met je xp cd een herstel/reparatie met behoud van je bestanden uitvoeren.
Lees dit maar een door klik
MVG..
Pred...

bedankt, maar..

Bedankt, hier kan ik wel iets mee.
Maar zou je me ok nog kunnen vertellen welke opdracht is moet kiezen om windows te herstellen?

Hoi ID.
Ik weet zelf als ik de hestel cd gebruik en ff door de hooftab blader naar het opstarten met de cd. (zet in de bios boot van cd als eerste boot) vind je de optie reparatie met behoud van bestanden. Mocht dit niet lukken het met de cd opstarten en moet je met de herstelconsul werken kijk dan hier even naar hoe te werk te gaan. klik hier staan alle handelingen in beschreven die je nodig hebt.
S6 ermee het moet je hiermee lukken.
Pred...

Laatst bewerkt:
bedankt

zowieso wil ik je eerst bedanken voor je hulp, Dat waardeer ik echt,
maar het lijkt me best wel lastig, toch ga ik het even proberen
Als ik er niet uit kom, schakel in jullie weer in :)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan