pc 400-500 kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bert2222

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2009
Berichten
124
hallo

Ik ben van plan om een nieuwe computer te gaan kopen, ik ga hem vooral gebruiken voor internet en een paar kleine spellen zoals league of legends, en minecraft. Het zou ook fijn zijn als die niet teveel lawaai maakt en dat ik meerdere programma's tegelijk makkelijk kan draaien. Mijn budget is tussen de 400-500 euro. Dus als je sugesties hebt hoor ik het graag.

gr Joris
 
intel HD graphics ga je geen games mee spelen zelfs LoL is daar niet zo blij mee, het kan wel het draait alleen niet zo soepel...

dus raad wel aan om er dan nog een losse videokaart bij aan te schaffen
klikerdeklik
 
Neem geen cooler mastere voeding, En 600 watt is te veel een goede 80+ voedingq is stukken beter.
 
Welke voeding raad je aan? Ben namelijk van plan zo'n budget gaming te kopen voor een vriend. :)
 
Corsair builder series 430w

Edit: Mobile tijpen is niet altijd even simpel :p
 
Laatst bewerkt:
het is watts geen volt....
ik zou het persoonlijk op een 500watter houden zo kun je in de toekomst altijd nog een zwaardere videokaart plaatsen.
 
ik heb net zelf een systeem gemaakt ik zoek alleen nog een videokaart iemand nog commentaar?
hier
 
Ik zie dat high end gaming niet echt je doel is, dus ik heb hier en daar wat aangepast, 8 GB geheugen is wel aangenaam denk ik, je kan dit natuurlijk ook altijd veranderen naar 4 GB en het overige geld kan je investeren in bijvoorbeeld een HD 7770. KLIK
 
let op hier zit geen windows os bij inbegrepen
die kost nog ruim 80 euro
 
Als je echt 'casual' games wil gaan spelen en echt meer voor processor kracht gaat kan je denk beter voor AMD gaan met een videokaart al ingebouwd.
En als je dan later echt wat wil gamen nog een externe videokaart kopen.

Je loopt dan richting zo'n setup: Klik hier

Lekker met 8 GB geheugen 2133mhz.
je kan nog 20 eurotjes en misschien 5 euro besparen op het moederbord als je dat wil maar ik ben dan weer zo'n zeikerd die een mooie case wil. :eek:
Misschien nog wel handig om een aftermarket coolertje er bij te kopen omdat het mij theoretisch lijkt dat het zaakje met een ingebouwde videokaart ook wat heter wordt.
(Moet passen op socket FM-2)

Processorkracht krijgt een 8.0
Videokracht 4.8-5.0
Ram geheugen een 9.5

Voor Lol heb je grafisch op high settings een 3 nodig qua grafische kracht de rest zit er allemaal ver boven.
Voor Minecraft heb je grafisch op high settings een 2 nodig de rest zit er allemaal ver boven.

Let op: Dit is theoretisch en kan in de praktijk anders uitvallen.

Ps: ik had ergens gelezen dat een ingebouwde GPU goed gebruikt van de mhz van het RAM geheugen daarom heb ik voor 2133mhz gekozen. Correct me if im wrong.
Anders kunnen we ook over stappen op 2x2 GB 1600 Mhz en zo'n 28 euro besparen. :thumb:

Filmpie A5600k

Filmpje is alleen om te laten zien hoe de amd processor omgaat met het grafische gedeelte.
Zoals je ziet loopt LF4D2 al aardig smooth dat theoretisch een 4 eist qua grafische kracht.
Dus jouw genoemde games mogen goed speelbaar zijn rond 50 fps (30-35 is nodig om iets normaal te kunnen spelen) Die eisen namelijk een 2 en een 3.
Nu niet uitgaan dat de 3220 I3 van intel slecht is want dit ging om zijn ingebouwde grafische kracht maar als je subplayer zijn setup neemt zal je dus afhankelijk zijn de externe videokaart die een 8 krijgt.
Processor is daar een 6.8.

Als je echt de 500 euro wil besteden ben ik zeer eerlijk en zal ik je de setup van subplayer aanraden aangezien je hier gewoon een tijdje mee vooruit kan en later altijd nog andere zwaardere games kan spelen.
Want dat gaat vast gebeuren. Mijn setup kan je rond de 415 euro krijgen als je een paar aanpassingjes doet maar dit is dan ook echt om games als Lol en Minecraft te doen. Gta IV en battlefield 3 kan je dan wel vergeten. :p

Setup 419 euro: Klik hier

I.P.V 8GB wel 4GB van 2133mhz-1600mhz
Kan nog wel 2 tientjes bezuinigd worden maar dan kan je hem net zo goed zelf in elkaar gaan zetten en bespaar je 80 euro. :p

Je hebt nu zo'n 4 keuzes.

Mijn eerste aanbieding: Hardcore gaming voor een zacht prijsje qua prestaties 510 euro: (Processor is een 6.5 en meet zich makkelijk met de I3 2100/2120 enigste verschil is dat de I3'S hyperthreading hebben maar daar heb je bij geen enkele game een voordeel mee op een paar na.

Subplayers aanbieding: Een goede processor met een aardig videokaartje voor de volle 500 euro.

Mijn 3e aanbieding 460 euro zeer goede processor prestaties maar echt alleen voor casual gaming.
Mijn 4e aanbieding lekker budget gaan voor 420 euro zeer goede processor maar echt alleen voor casual gaming en wat inleveren op RAM/CASE maar zoveel ga je denk ook niet missen tijdens casual games.

Hoop je hier wat verder mee te geholpen hebben.
 
Laatst bewerkt:
Als ik het toch zo zie dan denk ik dat ik toch voor de 4e aanbieding ga van 420 euro. Maar ik zag in de video dat je hem ook kon overclocken dus zou het slim zijn om daar toch een extra koeler bij te kopen. En is het verschil tussen 4 en 8 ram te merken want anders heb ik denk ik toch liever 8gig ram.
 
Die extra ram ga je denk ik niet zo merken dat ga je pas merken bij games als battlefield 3. Die volgens mij echt van maar maximaal 5GB gebruikt maakt.
Overclocken zal niet gaan omdat het moederbord dat niet zo leuk vind. Maar het zelfde met OC'en zo'n mega verschil ga je niet merken. Misschien 1-3FPS omhoog?
 
als ik het zo zie is het wel een mooi systeem maar nu ik toch nog geld over heb denk ik er toch over om 1tb harde schijf te kopen is deze een goede?
En ik twijfelde ook nog over de kast want ik vond hem niet zo mooi. Daarom heb ik een andere gekozen is deze wel goed?
 
Laatst bewerkt:
Voor 6 euro+ kan je dan nog een 64 cache nemen ipv 32.
Hornet kast als jij hem mooi vind moet je hem nemen. Heeft ook 2x usb 3.0
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan