pc aanlaten

• Onderwerp starter Onderwerp starter ricie
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Maak de kennissen voor wie jij wilt hosten in elk geval even duidelijk, welke risico's ze lopen t.o.v. een 'professionele' hoster ..... :(
Jou situatie is spekkie voor het bekkie van hackers en voor je het weet ben je stevig malware en/of virussen aan het verspreiden.
Bovendien moet je in kunnen staan voor een zeer geregelde backup en vervanging/uitwijken bij calamiteiten.
Zelfs al zou jij m'n beste vriend zijn, ik zou mijn site niet op deze manier door jou laten hosten.

Laatst bewerkt:
Een PC kan de hele dag aan blijven, doe ik ook. € 400,00 is in mijn geval sterk overdreven. Mijn PC trekt ongeveer 180 Watt gemiddeld, bij videobewerking iets meer, maar zeker geen 250 Watt of meer.. Mijn monitor trekt gemiddeld 20 Watt (over de dag genomen, 75% van de dag staat 'ie uit.). Dit komt neer op een jaarbedrag van € 167,00 waarbij ik het tarief van de NUON heb aangehouden. Voor de tijd dat de PC wat meer moet doen etc rond ik dat af naar € 200,00, de helft dus.

Als je overbodige dingen verwijderd (mijn server heeft geen videokaart, ook niet onboard en alle overbodige dingen staan uit) gaat het verbruik naar beneden, een goed energiebeheer draagt daar nog meer aan bij.

ok ehm..... jij hebt dus een server kan ik daar gewoon xampp op instaleren en hosten via xampp? (naar mijn idee was een server een pc die ervoor gebouwd is om altijd aan te staan)

Ehh, ik heb beide, een server en een werkstation. Beide staan altijd aan. De prijsopbouw die ik geef is aan de hand van de specs van mijn werkstation. De server verbruikt nog minder.

ja ok maar kan ik gewoon hosten met xampp(ben pas 14 dus snap je niet helemaal:P)

Ja dat kan. Vergeet niet poort 80 in de router naar jouw 'servertje' te sturen.

hahahah ja ik weet.
ik ga een echte server kopen denk en daar xampp op instaleren

Misschien kun je op de server dan beter linux server editie zetten

Om echt een server te kopen en vervolgens thuis neer te zetten raad ik gigantisch af. Thuis servers zijn voor de hobby leuk maar, maar je moet er niet serieus op willen gaan hosten.

Buiten verschillende risico's om is de verbinding vaak te traag.

Al helemaal als je alle kosten optelt voor een server + stroom + internet kan je waarschijnlijk nog beter uit bij een professionele hosting. Wellicht een reseller pakket.

die kosten boeit me niet:P die betalen pa en ma wel maar als ik webhosting neem moet ik da zelf betalen:P

Totdat je pa en ma de stroomrekening zien, dan moet je denk ik stoppen :P

die kosten boeit me niet:P die betalen pa en ma wel maar als ik webhosting neem moet ik da zelf betalen:P
Ik denk dat je beter een betaalde host kan nemen, kost je ongeveer 16,00 of 17,00 euro per jaar, dat is een stuk goedkoper dan die 400 euro.
Je kan die 400 euro veel leuker besteden lijkt mij, dan aan die stroom rekening!:)

maar ik mag gen betaalde hosting:( omdat ze je dan komen zoeken als iemand wat ergs op mijn forum zet enzo

maar ik mag gen betaalde hosting:( omdat ze je dan komen zoeken als iemand wat ergs op mijn forum zet enzo

Daar heb je dan weer moderators voor.. Toch???

Als je een server thuis heb draaien hen je ook aansprakelijk hoor, dat maakt niks uit!
Maar als je er nou gewoon geen rare dingen opzet is er niks aan de hand.:D

Stel je nou voor dat er een gebruiker op je forum iets plaatst wat niet mag.
Dan moet je dit onderwerp gewoon verwijderen.
Dan zul je er niemand over horen klagen. Mocht het dan toch heel erg zijn, waardoor je voor de rechter moet verschijnen. Dan zou de rechter in bijna alle gevallen het volgende oordelen:
"Je hebt het bericht van de gebruiker verwijderd, je hebt dus correct gehandeld" dan is er dus helemaal niks aan de hand!

Kortom:

Als je nou oplet dat er niks raars op je site staat, en als dan toch het geval is. Moet je het gewoon verwijderen, dan hoor je niemand klagen!

idd dat zeg ik ook tegen pa en ma maar ik mag geen betalde hosting helaas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan