PC aanpassen voor meer snelheid en beeldkwaliteit in verband met 3D programma's

Status
Niet open voor verdere reacties.

dvanast

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2008
Ik heb een computer thuis staan waar het volgende aan hardware in zit:

AMD Sempron 3000+ Box, Skt 754 333Mhz Processoren
FSB, L1/L2 128KB
Aopen QF50C MT ATX Blue 300W 24P CAG 1394 USB Behuizing
Asus 9600pro/td/256 VGA kaarten
Asus K8N s754/nforce3 250/ Moederborden
BenQ DVD RW DW1640 ivory CD en DVD
Corsair 512MB DDR400 64MX64 Value Select, PC400 Geheugenmodules
Cas 2.5
LITE ON DBD-ROM 16X48X RETAIL CD en DVD
LOGITECH PS/2 USB keyboard Elite Toetsenbord
LOGITECH PS/2 Optical OEM Wheel, B58 black Muis
Philips 17 inch tft 170S6FB black TFT
SEAGATE Barracuda 7200.7 120GB ATA100 7200 toeren Intern

Ik verdiep mij de laatste tijd nogal in 3d- programma's en het photoshoppen en merk dat de
computer het hier moeilijk mee heeft. Het bewegen in een 3d programma gaat traag.

Nu is mijn vraag wat ik kan vervangen om een betere kwaliteit te krijgen qua beeld en qua snelheid. Ik moet erbij zeggen dat ik de kosten niet al te hoog wil laten oplopen.
Dus zou graag willen weten wat echt aan vervanging toe is.

Ik heb sinds een maand al een externe harde schijf aangeschaft om het gebrek aan ruimte
op te lossen.

Nu zat ik zelf te denken aan een nieuwe geheugenmodule en een nieuwe videokaart, maar is dat laatste handig bij het beeldscherm dat ik gebruik. Vraag me af of er dan verbetering te zien is.
Welke kan ik beter vervangen het moederbord of de VGA-kaart.

Alvast bedankt voor de moeite voor het beantwoorden van mijn vragen.
Dit is de eerste keer dat ik een vraag stel op internet op deze manier dus mocht er iets niet duidelijk zijn vraag maar raak.

Als er maar 1 geheugenmodule van 512 inzit of 2x 256, dan zou ik dat maar eens eerst verdubbelen of verviervoudigen en dan nog maar eens testen of het snel genoeg is geworden.

ER zitten 2 geheugenmodules in srry maar is nog niet veel zeker

2x512 ?
Als je Vista hebt zou ik het verdubbelen, als je XP hebt, moet het volstaan.

Ik heb xp maar merk wel dat hij het er moeilijk mee heeft hij gebruikt veel het visuele geheugen.

En als ik het geheugen moet veranderen kan ik dan dezelfde hardware erin zetten dus van 2 naar 3 of 4 van die geheugenmodules of moet ik er een ander in zetten een zwaardere met een groter geheugen.

Als ik het eerlijk moet zeggen dan is je hele systeem op hetzelfde middelmatige nivo (no offence) maar als je bv een upgrade van je videokaart overweegt, dan zal je vervolgens tegen de volgende zwakke schakel aanlopen: CPU / geheugen / krappe voeding.

Een oplossing die je het meeste rendement voor je geld oplevert lijkt me uitbreiden van je geheugen. 3D vreet geheugen en je zegt dat nu al vaak het virtuele memory wordt gebruikt, dus daar kan je direct iets aan doen. Door alles binnen je RAM geheugen te laten draaien en niet in Virtual mem, boek je een grote winst. Ik zou er zeker 2 Gb bij prikken als het kan.

Laatst bewerkt:
ok dus het is zoiezo slim om wat aan het geheugen te doen
Maar is de videokaart die er nu in zit goed genoeg om een beetje leuk te kunnen renderen en photoshoppen

Hoe / wat denk je zelf over / van een kaart die zo'n 4 jaar geleden op de markt is gekomen?

Oké, juist gedacht..............

Laatst bewerkt:
ok en is het dan slim om iets aan te passen of is het beter alles nieuw, want als het een vervangen een probleem geeft bij de rest heeft het geen nut.

Mijn overtuiging is dat je een prima (wat ouder systeem) hebt waar jij goed op kunt doen wat jij ermee wil doen, mits je het geheugen fors uitbreidt.

Nouja, voor weinig gekd kan je ook een 2e hands videokaart vinden die de boel sneller maakt. Is alleen de vraag of je 3D pakket ook gebruik maakt van de 3D functies van die kaart of dat het toch op de CPU aankomt... in dat geval schiet je met die kaart weinig op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan