PC aansluiten op TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mooie40

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2009
Beste mensen,

Voor mijn Acer Aspire M5640 PC (3 jaar oud) heb ik een zwarte 3 in 1 kabel gekocht met aan beide kanten een geel, rood en wit uiteinde.
Deze wil ik graag op mijn TV aansluiten. Met het gele verlengstukje zit deze in de juiste ingang van de TV (Samsung Led TV).
In de PC zit geel in geel, en rood & wit (met een zwart hulpstukje) in blauw. Ik hoop dat dit goed is gedaan.

Mijn TV heb ik aangezet en op PC geselecteerd, maar ik houd zwart beeld met de mededeling, dat hij de kabel aan het controleren is. Het scherm blijft dus zwart.

Mijn PC heeft GEEN videokaart meer, maar werkt nog op een onboard-chip. KAN ik dan wel zo'n kabel gebruiken? Anders moet ik hem zsm terugbrengen naar de winkel. Het is geen VGA kabel (maar ik weet de juiste naam niet).

Hopenlijk weten jullie snel een oplossing...

Zoals je het nu verteld heeft jou pc geen video-output. De gele en blauwe zijn normaal gesproken gebruikte kleuren voor de microfoon en het geluid. Dus het geluid heb je goed zitten maar je hebt de video kabel op de mic-input zitten.

Ik baseer dit op het feit dat ik op het net geen Acer Aspire M5640 kan vinden met extra video uitgangen behalve de standaard voor het beeldscherm. Wat je wel kan doen is een kabel halen waarmee je de poort van het beeldscherm pakt (eventueel met spitter) Ligt er dan wel aan wat voor poort daar opzit.

Weet niet waar je de kabel hebt gekocht maar de meeste computer-winkels kunnen je wel aan de juiste kabel helpen.

Mijn excuses voor de zeer late reactie, maar heb een computerman ingeschakeld, die op afstand mijn PC heeft ingesteld. Desondanks lukt de instelling op de TV nog niet. Nu blijkt hij ziek te zijn, dus zijn afspraak om langs te komen is niet doorgegaan. Ik kan hem al wekenlang niet bereiken, heel vervelend...

Volgens hem heeft hij de aansluiting op de PC goed gedaan. Weet je heel zeker, dat dit niet zo is?

Heb de computerwinkel gebeld, en geel is inderdaad voor video/het beeld.

Heb inmiddels een tweede PC man laten komen (de ander is van de aardbol verdwenen), en zag dat alles prima was aangesloten. Hij heeft voor de zekerheid drivers geupdate. Echter, hij heeft het niet voor elkaar gekregen. De TV (of PC) ving het signaal niet op.
Gisteren de 3 tulpkabel teruggebracht naar Expert, gelukkig geen probleem. Toen een HDMI kabel gekocht voor 80 euro! (10m), en deze pakte meteen.
Alleen, enkel een blanco bureaublad was te zien op mijn PC. Dus geen geluid of film van af mijn PC.
Zou het dan toch liggen aan de videokaart, die mist in mijn PC??
Ik denk dat ik deze kabel maar gewoon terugbreng en stop met proberen....

Tis eindelijk toch gelukt, het clonen. Heb nu scherm 1a en 1b, wat ik trouwens nog niet eerder had gezien. De vorige man had het ieder geval niet op die manier gecloned, dat weet ik wel.

Heb nu precies hetzelfde beeld op mijn TV, zonder slepen en weer terugslepen. Dat laatste is geen doen.
En het geluid komt uit mijn Logitech boxjes (wel even wennen).

Probleem dus OPGELOST! Alles werkt dus gewoon op de onboard chip van mijn PC, want ik heb geen videokaart meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan