PC accepteert door DHCP server uitgegeven IP adres niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter WFPM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

WFPM

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 jan 2009
Een buurman van mij heeft een probleem met een ASUS laptop. De standaard in de laptop aanwezige WIFI kaart accepteert om een of andere reden het door de DHCP server van de router uitgegeven IP adres niet. De laptop blijft dan ook hangen in 'verkrijgen van netwerkadres'.

Een en ander is getest met twee verschillende goed functionerende wireless netwerken en hun bijhorende routers (verschillend voor de beide netwerken), maar in beide gevallen treedt hetzelfde probleem op.

Op de laptop heb ik reeds de upgrade gemaakt naar de laatste driver versie en bedieningssoftware van de aanwezige wireless kaart, maar ook dit helpt niet.

IP config geeft 0.0.0.0 aan als adres, maar dat lijkt alleen maar meer bewijs dat om een of andere reden het uitgegeven adres niet wordt geaccepteerd.

In mijn router zie ik overigens ook dat er geen IP adres is uitgegeven voor de laptop (staat niet in de DHCP client list).

Iemand enig idee wat er aan de hand is en hoe dit te verhelpen?

Alvast dank
WFPM

Beveiligings instellingen langs gelopen wep/wpa/wpa2 key en macfiltering?

Beveiligingsinstellingen zijn we nagelopen en staan in beide gevallen op WPA met preset key (TKIP).

MAC filtering staat uit op de router, dus kan het in mijn ogen ook niet zijn (tenzij op de PC ingesteld staat dat uitsluitend een router met specifiek MAC adres wordt toegelaten en andere routers worden gefilterd. Ik kan me niet herinneren dat je dat ergens via s/w op de laptop kunt instellen - of vergis ik me nu?

heb je het al met een statisch ip geprobeerd? ingesteld op de laptop?
wat je ook kunt proberen is een andere manier van beveiliging, WPA2 bijvoorbeeld.

Ook andere beveiliging t/m totaal geen beveiliging is reeds geprobeerd. Biedt helaas geen soelaas. Statisch IP adres zouden we nog kunnen proberen, maar ik zou ook graag begrijpen waarom dit dan gebeurt...

ik ben ook wel nieuwsgierig eigenlijk. heb geen directe oplossing, maar als je een statisch ip probeert zou je er misschien achter kunnen komen waar het probleem ligt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan