PC advies

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ed58
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ed58

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2007
Goedemiddag, even op zoek naar goed advies. Op het ogenblik werk ik op een Acer Aspire SA-90 Y97Z.

Deze PC gaat nu kuren krijgen. Volgende maand heb ik echter ongeveer 300 euro over voor een nieuwe PC. Wie kan mij goed advies geven wat te kopen? Ik download nooit films, wel muziek. Echter ben ik meer bezig op Social sites en building websites. Mijn huidige Acer heeft slechts 512 Mb werkgeheugen, en dat is te weinig. Zelf ben ik aan het rondkijken geweest, maar ik ben op zoek naar goed en degelijk advies wat te kopen en waar ik op moet letten. Alvast heel erg bedankt..:)

Dus als ik het goed begrijp wil je voor € 300,- een nieuwe PC?

Inderdaad. Voor 300 euro een nieuwe. Ik heb al iets zien staan voor 299 euro met 2 gig werkgeheugen. Maar de Acer is een beetje een miskoop geweest. Monitor en alles heb ik natuurlijk al, ik zoek alleen de PC.

Deze informatie stond erbij..

* AMD Sempron dual-core processor 2300
* geheugen: 2GB Harddisk 160 GB
* DVD writer doublelayer met lightscribe
* NVIDIA Geforce 9100GPU (VGA-poort)
* 128 MB apart videogeheugen
* High definition audio 7.1 , 6 x USB 2.0
* 1 FireWire IEEE 1394 en 15 in 1 CR
* Geintegreerde Ethernet 10/100BT
* PS/2 toetsenbord en optische muis
* MS Windows Vista Home Basic

Technische Specificaties
Soort computer Tower PC
Harde schijf capaciteit in GB 160
Kloksnelheid in MHz 2300
RAM geheugen in MB 2048
Afstandsbediening Nee
Media Center Edition Nee
Platform Niet van toepassing
Breedte in cm 169
Resolutie Niet van toepassing
Formaat Niet van toepassing
DVD brander DVD brander
Geïntegreerde TV kaart Nee
Geïntegreerde video kaart Nee
Bluetooth Nee
Geïntegreerde webcam Nee
Vingerafdruk lezer Nee
TV uitgang Nee
Merk processor AMD
Aantal processoren 2
Hyper Threading Technologie Nee
Merk chipset nVidia
Chipset Type GEF 8100
GPU merk nVidia
GPU Model (Graphic Card) GEF 9100
Grafische kaart geheugen in MB 128
OnBoard Graphic Chip Nee
Hoogte in cm 426
Diepte in cm 377
Wireless LAN Nee
Gewicht in kg 95

Hoi !

Ik zou je zeker geen Sempron CPU aanraden !

Waarom kijk je, met je beperkte budget, niet naar een upgrade-setje.

Ben je voor weinig geld klaar, immers: je hebt al een kast incl. DVD/CD-brander etc.

Zoiets bijv. : http://www.alternate.nl/html/produc...0_-_4GB/-1076046/?tn=HARDWARE&l1=Upgrade+kits

Een leuk video-kaartje erbij en je kunt er voorlopig weer mee vooruit.
Trouwens; in de PC die jij voorstelt zit ook een on-board kaartje, dus als je daar genoeg aan hebt....kun je het geld daarvoor in je zak hoeden, og een grotere HDD aanschaffen....

Greetz,

Harry.

Ummm, wat is het probleem met die Sempron CPU..?? En het probleem met de Acer is dat sommige software ineens niet meer kan updaten. Ik krijg de melding dat er geen toegang is tot Windows. Een probleem met de Windows installer. Ik ben nu een week bezig om dit probleem op te lossen, maar ik gooi de handdoek in de ring. Alles heb ik al geprobeerd, van de site from Microsoft, het reperatie tooltje. Maar niks helpt. En nu kan mijn Java niet meer updaten. Dus ik wil echt een andere PC.

Ummm, wat is het probleem met die Sempron CPU..?? En het probleem met de Acer is dat sommige software ineens niet meer kan updaten. Ik krijg de melding dat er geen toegang is tot Windows. Een probleem met de Windows installer. Ik ben nu een week bezig om dit probleem op te lossen, maar ik gooi de handdoek in de ring. Alles heb ik al geprobeerd, van de site from Microsoft, het reperatie tooltje. Maar niks helpt. En nu kan mijn Java niet meer updaten. Dus ik wil echt een andere PC.

Heb je windows al eens opnieuw geinstalleerd??? Dat zou alle problemen kunnen verhelpen (als je geluk hebt)...

Ik wou dat dit mogelijk was. Echter alles was voorgeinstalleerd, en bij de aankoop heb ik geen Windows Vista CD gekregen. Die moest ik kopen zeiden ze. Heel vreemd want volgens mij hoort die erbij. Maar ja, dat is her probleem dus. Dat was het eerste dat ik wilde doen...

Hoi !

Bij Acer word je geacht jenrecovery-CD zelf te branden !

Maar: die Acer was al niet veel, voor 300 euri's koop je m.i. weinig soeps.

En: ik neem aan dat je geen problemen met de kast hebt: met een upgrade-set gaat zo goed als alles eruit !

Zo niet: tenminste 100 euri's meer sparen voor wat fatsoenlijks !

Greetz,

Harry.

je hebt voor 300 Euro niet veel inderdaad,

hier een snel samengesteld pc'tje

'Ik heb problemen met benzine tanken, dus ik koop maar een nieuwe auto' :D:D:D:D

Je hebt gewoon een probleempje met de software.
Dat moet je dus oplossen.

Sowieso is 512MB intern geheugen veel te weinig voor Vista.
Voor Vista Basic is het theoretisch genoeg. Maar ook die vind 1 gig veel prettiger.

Ik zou Acer bellen en je probleem uitleggen. Zij moeten je een Vista cd kunnen leveren. (maar niet meer betalen dan de verzendkosten..)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan