PC Afsluiten duurt wel heel erg lang.

Status
Niet open voor verdere reacties.

RikXP

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2009
Hoi Forumleden,

Ik heb een tijd terug windows opnieuw geinstalleerd. Toen nadat ik IE7 had geinstalleerd kreeg ik tijdens het opstarten de melding kan services.exe niet vinden in zwart scherm. Dit is opgelost door services.exe terug te plaatsen in system32. Maar als ik nu in menu start op afsluiten klik, duurt het soms wel 5 a 10 minuten voordat in het keuzescherm voor standby, restart en uitschakelen krijg. Het is een veelgebruikte pc, dus dit is erg vervelend.

Iemand raad.

Alvast bedankt.

Vermoedelijk zit er iets niet goed in Windows en/of de hardware waar Windows dan een tijdje over staat te piekeren.
Maar er zijn ook een aantal settings in het register die aangepast kunnen worden zodat het afsluiten sneller gaat.

Ik neem aan dat u thuis bent in het aanpassen van de register waarden? (Start-Uitvoeren en type Regedit).
Begin met een Export van het register (Bestand-Export) voor het geval er iets mis gaat, dan heeft u i.i.g. een kopie van het origineel.

Dan de volgende aanpassingen:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management
Zet ClearPageFileAtShutdown op 0 (nul)

HKEY_CURRENT_USER\Control panel\Desktop
Zet de AutoEndTasks op 1
Zet de HungAppTimeout op 2000
Zet de WaitToKillAppTimeout op 5000
Zet de WaitToKillServiceTimeout op 5000

Sluit Regedit af en herstart Windows.

Ok dank voor uw hulp.
Ik ga het vanmiddag proberen.

Ok bedankt alemaal.

Ik ga ernaar kijken. Ik laat wel horen hoe het is gegaan.:thumb:

Gelukt!:D:) Ik moest een NVIDIA driver update doen. Bedankt voor jullie hulp!;):D

:confused:Nu doet hij het weer niet!! Hetzelfde probleem weer.:eek:

Wellicht eens kijken wat de log-files van Windows te vertellen hebben (Start-Instellingen-Configuratiescherm-Systeembeheer-Logboeken) en dan met name het Systeem-logboek.
Vervolgens ook niet vergeten even te kijken of alle apparaten wel naar behoren werken Start-Instellingen-Configuratiescherm-Systeem-Hardware).

Als dat allemaal niets oplevert vrees ik dat er toch een foutje in Windows zit en dat Windows herstelt moet worden, of wellicht helemaal opnieuw geïnstalleerd moet worden.

stop de win xp cd eens voor het opstarten in je pc.
hij vraagt je of je op wilt starten van de cd druk dan op een toets.
laat hem even zijn gang gaan met laden en druk in het welkom bij setup op R.
de herstelconsole word gestart en dat duurt zo'n 5 seconde druk dan op het nummer van je windows installatie.
mogelijk vraagt hij naar je admin. wachtwoord, heb je er geen druk dan op enter.
je krijgt een opdracht regel voer daar CHKDSK in en druk op enter nu zal hij gaan scannen.
doet i het dan nog niet voer dan CHKDSK /P in.

dit duurt even maar als ie klaar is dan zegt hij of ie iets gemaakt heeft of niet.
zo niet dan heeft dit geen zin

we horen het wel:D

YES! Het Werkt!.!.

Bedankt allemaal. In het logboekbestand stond een fout over DCOM.

Toen zei CHKDSK dat er een fout was. Dit heb ik met dit programma opgelost, en alles werkt weer naar behoren.:thumb::D

Bedankt voor jullie hulp.

Ik zal het topic op opgelost zetten.:thumb::thumb:

Groetjes, RikXP.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan