PC afsluiten maar start opnieuw op

Status
Niet open voor verdere reacties.

dvham

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2003
Het is misschien een kein probleem maar toch is het vreemd. Telkens als ik mijn pc wil afsluiten start de pc opnieuw op.

Ik heb windows xp met een ga 7vaxp mobo en een amd athlon 2600+ en 512 mb ram en 2x 80 gb hdd 8mb buffer

Heb ongeveer hetzelfde probleem. Kijk eens naar mijn thread. want er staan misschien een paar tips tussen...

Heb ik niet zoveel aan. Het gaat hier om een nieuw systeem wat nooit dit symptoon vertoonde.

Kijk eens onder energiebeheer. Zie bijlage:

Laatst bewerkt:
dvham,

heb je recentelijk een brandprogramma geinstalleerd en zo ja welke (+versie) ?

Uh nero burning rom en inderdaad een dvd brander geplaatst

Da's niet helemaal het antwoord dat ik (voor jou) gehoopt had.
Reden is namelijk dat het programma Easy CD Creator versie 4.x NIET geschikt is voor Windows XP. Het veroorzaakt namelijk het volgende probleem : "bij het afsluiten van de pc start deze opnieuw op........ ;) ".

Tenzij jij naast Nero dus ook nog ECDC op je machine hebt gezet en ook nog eens versie 4.x, is mijn gedachte oplossing helaas voor jou niet DE oplossing.

Je hebt overigens wel de laatste versie (5.5.10.35) van Nero op je systeem ?

dat is al weer een iets oudere maar ik geloof niet dat daar de (directe) oorzaak zal zitten.
Je kan in ieder geval even *.35 downloaden, dan heb je de allerlaatste.

als de DVD brander "nieuw" is in het systeem en daarvoor gebeurde het niet, kun je dat ding dan niet eens in apparaatbeheer "uitschakelen" en kijken wat er dan gebeurt ?

start nog steeds opnieuw op

doet wel raar.

als ik aflsuit dan tikt er iets op t laatst.

lijkt wel dat ie wel wil uitschakelen want duurt dan ook erg lang voordat ie weer reageert

tja,

ik geloof dat ik even moet passen, zeker als er geen "foutmelding" zichtbaar wordt.

Zoals in het linkje hierboven beschreven, zijn er vele mogelijke oorzaken, maar vind maar eens uit welke !

Binnen apparaatbeheer staan ook geen cirkels / uitroeptekens bij een of meerdere apparaten ?

En wat het tikken betreft, het zou de harddisk kunnen zijn die niet goed functioneert en / of een CD-device.
Het is een nieuw systeem, de fabrikant / winkel voor garantie is geen optie?

nee alle apparaten zijn goed.

waar ik nu achter ben, is t volgende.

als ik ga afsluiten gaat alles vrij vlot, dan blijft als laatste een blauw scherm staan met mijn muiscursor en als ik dan mijn muis beweeg gaat de pc uit.
rara hoe kan dit.

Ik denk zelf dat de behuizing t probleem is.

Ik denk zelf aan een driverprobleem. Sluit zoveel mogelijk af, vóórdat je afsluit. En dan? Zie je trouwens nog foutmeldingen in je logboek? (configuratiescherm\systeembeheer\logboeken\systeem; in het rechter scherm zie je rode rondjes met een wit kruisje). Als je daarop dubbelklikt krijg je details te zien over de foutmelding.

Groetjes,
Bennie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan