pc afsluiten met toetsenbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

mmcsmeets

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2006
Hallo kenners kan je de pc ook uitschakelen met het toetsenbord door gelijktijdig op een aantal toesten te gelijk te duwen.

Alvast bedankt,

Mark

ALT + F4 is de enige manier volgens mij (of een multi-media toets).
Maar hij gaat dan niet meteen uit. Eerst moet je nog kiezen wat je wilt doen (Afsluiten, Afmelden of laten slapen).

ALT + F4 is afsluiten van programmas ... als ge dan op je bureaublad bent en je duwt op alt + F4 krijg je het afsluitscherm te zien (win xp) ... als je dan op ALT + U duwt sluit je de PC af ... Ik dus dus steeds enkele keren op ALT F4 en den op ALT U.

Wat je ook kan doen is een batch bestand maken:

kopier dit naar kladblok en opslaan op je C:\ als bv afsluiten.bat
-----------------------------------------------------------------------------------------
@ECHO OFF
ECHO Even wachten ...
SHUTDOWN.EXE -S
CLS
-----------------------------------------------------------------------------------------

Je maakt dan een snelkoppeling naar dit bestand op je bureaublad en geeft deze bij eigenschappen een toetsencombinatie mee.

(kga het zelf ook eens eerts proberen :) )

Laatst bewerkt:
EEy perfect dat is handig als ik hem nu zo kan uitzetten dank jullie voor de reactie`s

maar kan ik het dan ook met een snelkoppeling doen op het toetsenbord (snelkey) als je dat hebt uitgevonden ben ik wel benieuwd hoe ik dat moet instellen

Mark

Jah het werkt dus wel degelijk ... heb net PC terug moeten opstarten.
wat heb ik gedaan:

batch gemaakt ...
opgelsagen ....
snelkoppeling naar bureaublad (alt + slepen) ...
fancy afsluiticoontje van gemaakt bij eigenschappen -> ander pictogram ...
eigenschappen -> tab snelkoppeling -> sneltoets -> ctrl alt a van gemaakt. ...
dit naar mijn werkbalk snelstarten gesleept.

kgan og eens wat googlen om meer info over die batch te vinden ... kzet het hier later wel bij.

@ECHO OFF
ECHO Shutting down system ...
SHUTDOWN.EXE -S -F -T 10 -C "Shutting down System"
CLS

- S is om af te sluiten (-R om te herstaren -L om af te loggen)
- F forceer de programmas die nog draaien om af te sluiten.
- T 10 is de tijd in seconden voor hij echt afsluit
- C "" is optionele tekst die in het kadertje komt te staan

Laatst bewerkt:
Als je een Multimedia toetsenbord hebt, dan zit er vaan een aan/uit knop op. Je moet echter veel al wel in het Bios aangeven, dat de pc via het toetsenbord uit gezet kan worden.

Ik kan dat ook. Dacht dat het iets van "keyboard power off" genoemd werd.

sorry ik vind het leuk voor dit te maken maar ik vind het erg moeilijk ik weet bijvoorbeeld niet eens wat een batch is en hoe ik het verder allemaal moet is is me best onduidelijk, zou je me het kunnen proberen uit leggen op een iets eenvoudigere manier.

dankje wel

mark

Volgensmij kan het ook gewoon door de volgende regel in een kladblokje op te slaan als .bat (Bestand, Opslaan als, Opslaan als type : Alle bestanden en dan bij de naam afsluiten.bat intypen, bijv.)

shutdown -t 00 -s

Joren 007

ja het is me gelukt het werkt inderdaad alleen heb je normaal gesproken als je je pc uitschakelt dat ie vanzelf volledig uit gaat, maar als ik de batch gebruik dan zegt ie als ie afgeloten is u kunt nu de computer uitzetten

Weet iemand hoe je die batch kan maken dat ie zich zelf volledig uitschakeld.

Mark

Ik heb zelf een computer die ik kan direct uitzetten door op de uit knop te drukken.
de programma's die nog geopend zijn worden dan vanzelf afgesloten.
Ik weet niet of dit in de computer zit of geregeld wordt door XP

wim

Hier kun je een tooltje downloaden dat een icoontje in je taskbar plaatst vanwaar je kunt afsluiten, rebooten, uitloggen, in standby gaan of hyberneren. Volgens de begeleidende tekst kun je voor al die taken hotkeys toekennen. Ik gebruik het zelf niet (ik gebruik Macro Express om de computer vanaf het toetsenbord af te sluiten of te rebooten), maar als ik dat zo zie, kun je hiermee precies bereiken waar jij naar op zoek bent: http://shortlink.co.uk/7js

Succes, Arthur

Nog eentje :)

Klik bureaublad met rechts kies "Nieuw - Snelkoppeling"

Vul in

%windir%\Sytem32\shutdown.exe -s -t 0

Klik ok en vul in Uitschakelen en klik ok..
Klik gemaakte snelkoppeling met rechts en kies eigenschappen en geef sneltoets op en kies met ander pictogram voor de shutdown button....

-s = shutdown,
-l = Logoff,
-r = Reboot
-t = Time,
0 = Time in secconds to wait

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan