pc, all in one of laptop

• Onderwerp starter Onderwerp starter elmed
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

elmed

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 nov 2013
Hallo,

ik wil een nieuwe pc aanschaffen. Bij voorkeur windows 8 met touchscreen.
Gebruik vnl. internet, email, MS office (teksten).
Ik heb nu een pc maar mijn voorkeur gaat uit naar een laptop of all in one zodat ik m evt. kan
verplaatsen. Verder wil ik van al die snoeren van een desktop af.
Als ik internet raadpleeg zie ik prijzen van tussen € 800,00 en € 1200,00. Wat ik nogal prijzig vind.
Ik ben uitgegaan van een i5 / i7 processor. Of is i3 ook al genoeg? Ik krijg ook de indruk dat veel typen
speciaal voor gamen zijn. En dat is nu net wat ik niet doe. Wat heb ik nodig?
Bedankt voor jullie suggesties.
Elmed.

Het scheelt dat je geen hoge eisen stelt.
Kijk hier eens tussen de laptops of er iets van je gading tussen zit.
Met touch screen vanaf ca 500 euros

is een beetje zoeken naar wat je wilt

All in one pc's is handig voor in de huiskamer en ziet er gelikt uit maar zijn vaak ook wat aan de dure kant en hebben geen upgrade mogelijkheden
verder zit dan vaak ook gebonden aan dure reparatie's etc als er iets kapot gaat (wel na dat de garantie vervalt)
dit terwijl je dat met een normale PC niet hebt daar kun je componenten makkelijk verwisselen

Desktop pc's zijn makkelijk te onderhouden je kan zelf je hardware kiezen die je er in wilt hebben waardoor je de pc meer kan richten op jou doeleinde

en bij laptops heb je het zelfde als bij all in one pc's alleen heb je dan ook nog dat je mobiel kan zijn

voor het geen dat jij wilt doen heb je al aan een Pentium G4000 cpu genoeg of een AMD APU en die zijn niet echt duur

Ander alternatief wat misschien ook handiger is, de Surface Pro 2 (Schijnt hele goede reviews te hebben):

- http://www.microsoft.com/surface/nl-nl/products/overview
Met Toetsenbord is de Surface 600 Euro. Er zit ook een speciale teken pen bij (Zelfde principe als de Galaxy note pad) Wat erg nauwkeurig is.

Grote voordeel van Windows tablets, dat er naast de standaard apps ook fysieke software kan worden geinstaleerd. (Programma die je op je laptop ook kan installeren - o.a Office 2013)
De surface is ook wat groter dan andere tablets en heeft een fijn toetsenbord om mee te typen wat er ook netjes uit ziet.
Edit: Dit is alleen van toepassing als je een tablet heb met een PRO versie van Windows erop.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan