pc als server

• Onderwerp starter Onderwerp starter Faab
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Faab

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2003
Hallo allemaal,

Ik wil graag een gedeelte van mijn pc als server gebruiken. Ik weet dat hier proggy's voor zijn om bepaalde mappen te sharen! Weet jullie precies welke dit zijn en hoe het zit met de veiligheid daarvan?

Graag ontvang ik wat advies?

Thanx

als je mappen wilt delen moet je geen speciale programma´s gebruiken. Gewoon ervoor zorgen dat de partitie waarop je mappen deelt, geformateerd is als NTFS. Dan kun je iedereen alle soorten permissies geven (toekennen of zelfs specifiek weigeren). Gewoon rechts klikken op de map - eigenschappen, delen kiezen en de rechten instellen.

Nee, ik wil eigenlijk op mijn website muziek sharen maar omdat het allemaal te groot is om up te loaden naar mijn webspace wil ik het vanaf mijn eigen pc doen!

Ik heb ergens gelezen dat je dat via een proggy kan doen...

Geplaatst door Faab
Nee, ik wil eigenlijk op mijn website muziek sharen maar omdat het allemaal te groot is om up te loaden naar mijn webspace wil ik het vanaf mijn eigen pc doen!

Ik heb ergens gelezen dat je dat via een proggy kan doen...

FTP servertje op je PC zetten?
Ik hoop dan dat je wel
A) Genoeg upstream quotum hebt zoals DaDoctor zegt
B) Ook nog eens een steady IP hebt. Anders heeft het linken vanaf je website naar je FTP server ook geen zin.

Olav

nee, hij wil een web-server :p

Gewoon Apache gebruiken :cool:

op Computerhulp staat een bijzonder goede tute (de enige tute die mijn pc als web-server heeft laten draaien :p)

suc6!

edit: hier staat de tute

Have fun!

Ligt de tute er misschien uit? ;)
Beide linken tuteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan