PC als TV gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Egel007

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2007
Berichten
271
Hallo,

Ik weet dat hier al een aantal topics voor waren, maar omdat het me nog niet helemaal duidelijk was, heb ik er toch nog één aangemaakt.

Vandaag heeft mijn TV het begeven. Of nouja, er loopt een grote blauwe streep over het scherm heen, en zo ben ik tot de beslissing gekomen een andere TV te kopen. Omdat dat wat (haha, een hele hoop) over mijn budget ging, vroeg ik me af of het ook goedkoper kan. Nou, dat kan dus.

Ik ben van plan een TV-kaart in mijn PC te bouwen, en daar onze kabel van mijn TV (ik heb nog zo'n blok-tv) in te stoppen. Verder wil ik natuurlijk wel gewoon blijven gamen, maar dat gaat niet zonder TV. Nu vroeg ik mij af; kan ik mijn Xdoos360 ook aansluiten op de TV-kaart, zodat ik kan gamen op mijn monitor?

Mijn idee was dan namelijk tijdelijk geen TV te hebben en daar in plaats mijn monitor voor datsoort te gebruiken. Dus, kan mijn idee in realisme worden toegepast, of is het ingewikkelder? En is het mogelijk, hoe werkt het dan? Hoe ga je TV kijken op je PC, of hoe ga je gamen op je PC?
 
Nou, ik heb precies dezelfde situatie, alleen heb ik het zo aangepakt:

1. TV-kaart in pc
2. coax kabel van videorecorder naar TV-kaart
3. XBOX op videorecorder
4. Kanaal zoeken

Klaar is .....

Succes
 
Klinkt zeer gemakkelijk, moet ik zeggen.
Maakt het verder ook nog uit wat voor soort TV-kaart je koopt (bijvoorbeeld kwaliteit ofzo)?
En je kunt niet TV-kijken en je PC bijvoorbeeld laten branden, of op MSN zitten ofzo tegelijk?

Dank voor de snelle hulp, overigens!

PS. Videorecorder... Wat moet ik daaronder begrijpen? Ik zou namelijk zo niet weten een videorecorder te hebben. We hebben alleen de beschikking over een TV, een Xbox 360 en een computer bij mij op mijn kamer. :p
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan