PC altijd aan??

Status
Niet open voor verdere reacties.

FunZip

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 jan 2002
Hoi,

Kan een PC dag en nacht aan staan?? (gesteld dat je dat wilt)
Welke onderdelen slijten dan sneller?? (bv de koeler)

Wie heeft zijn PC altijd aan of heeft hier ervaring mee??

TnX.

mijn servers staan dag en nacht aan, gaan 1x per week alleen reboot.

Mijn laptop staat 24 uur per dag aan

Mijn desktop staat 24 uur per dag aan

tsja wat niet.. verslijten hoef je niet zo bang voor te zijn, tegen de tijd dat de onderdelen zijn versleten wilde je toch al een nieuwe pc ;)

Het kan gebeuren dat er iets kapot gaat, maar de cooler zal het niet zijn. Eerder het geheugen of de hardeschijf. Heb het zelf nog nooit gehad.

PC staat hier 24/7 aan. Heb ik nooit problemen mee.

Ja en nee. De PC zelf werkt niet, het geheugen is weggeschreven naar een bestand op de harde schijf, zodra je de PC weer start wordt dit eerst weer ingelezen.

De PC verbruikt in de Standby wel meer stroom dan wanneer deze uit staat. Zelfs als de PC uit staat verbruikt deze nog stroom, sommige delen van de PC (moederbord) blijven continue onder spanning :) Stressvolle baan dus.

Echt uit is de PC als je de schakelaar achter op de voeding uit zet.

Ok,..............

Bedankt, ik begrijp dat het niet echt kwaad kan om een PC aan te laten staan.

Grtzzz.

Ik vraag me meteen af wat die pc's staan te doen. Een server ok maar een laptop en werkstation 24u laten draaien.

Verbeter het milleu begin bij je zelf...................
(wel allemaal groene stroom hoop ik)

laptop met 2 netwerk kaartjes is een ideale router, verbruikt niet teveel en is lekker klein.

Geplaatst door Wim1960
Zonder goede beveiliging heb je daar gelijk in, anders dus niet.

Geheel mee eens............
altijd scherp blijven.

Grtz.

Geloof dat het een hele andere kant op gaat dan ik bedoeld had.

Wat nou beveiligen, Uit dat ding als je hem niet gebruikt.
maar goed zal wel weer op slot gaan de boel..........

Harmen, op zich heb je helemaal gelijk dat je zegt dat je de boel uit kan zetten als je het niet gebruikt. De praktijk hier is dat de pc's a;s ze eenmaal aanstaan de gehele dag aanblijven. 's Avonds laat gaan ze eigenlijk altijd uit tenzij er een aan het downloaden is, dan blijft ie wel aan. De vraag was echter of het schadelijk is en tot extra slijtage leidt.

Ik download in de nacht altijd interessante bitjes. Regelmatig stuur ik andere bitjes ook weer de andere kant op (usenet). Als ik dat overdag doe dan zakt de verbinding mij teveel in. 700MB en meer doe je niet eventjes in een uurtje. Dus in de nacht.

Geplaatst door Tiborv
Ik download in de nacht altijd interessante bitjes. Regelmatig stuur ik andere bitjes ook weer de andere kant op (usenet). Als ik dat overdag doe dan zakt de verbinding mij teveel in. 700MB en meer doe je niet eventjes in een uurtje. Dus in de nacht.

sorry hoor met Bitjes bedoel je bestanden?
Ik zeg ook als ie wat staat te doen, ok.

Je hebt gelijk Wim, maar ik moest er even op reageren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan