PC Angel kwijt

• Onderwerp starter Onderwerp starter mcl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Besturingssysteem
Windows 10
Office versie
2022
Hallo,
Per ongeluk heb ik PC Angel van de PC afgehaald.
Dit stond op een aparte partitie van mijn SSD schijf.
Ik heb systeemherstel gedaan, maar als de PC opstart krijg ik PC Angel niet meer te zien.
Ook de partitie waar dit opstond zie ik niet meer in de verkenner.
Kan iemand mij helpen om dit weer te herstellen?
Groet,
Martin

Wat is "PC Angel" precies? :)

Vind je het erg dat we (de meeste lezers denk ik) dat niet weten?

En daarnaast, als je een programma of gegevens van een partitie verwijdert, dan zie je die niet meer in de verkenner. Weg is weg!
Systeemherstel zet alleen een aantal register waarden terug.

Als je "PC Angel" hebt gewist, en je hebt in die paritie niets anders meer gedaan - geen andere programma's of gegevens daar in opgeslagen (!) dan is de kans groot dat je angel daar nog staat.
Dan zou je met een programma als Recuva kunnen proberen die angel weer terug te halen of te un-deleten?

Laatst bewerkt:
Sorry,
PC Angel stond bij aankoop op de PC .
Als er iets mis is gegaan en je schakelt PC Angel in, dan wordt de PC hersteld naar de situatie toen de PC gekocht werd.
Op de partitie waar PC Angel op stond heb ik verder niets gedaan.
Bij mij had die partitie de letter M , maar deze is in de verkenner niet meer te zien.
Groet,
Martin\

O een soort systeem herstel vanuit een herstel partitie dus? Iets dat de fabrikant heeft meegeleverd... Zit inderdaad vaak in een (al dan niet verborgen) eigen partitie.
Zie je die partitie helemaal niet meer? Al iets met Recuva geprobeerd?
Een andere optie is eens zoeken op de website van de fabrikant, daar staan vaak de geinstalleerde drivers en eigen programma's.
Ben benieuwd of je daar wat mee kunt, anders moeten we hier verder kijken.

PC Angel staat er toch op, alleen de partitie waar het op stond is er niet meer.
Ik heb ctc gehad met Alternate, d.i. de zaak waar ik de PC heb gekocht en deze zei dat zij de PC helemaal opnieuw moeten installeren om de partitie weer zichtbaar te krijgen, dus dat schiet niet op. Ik snap niet waar die partitie dan gebleven is. Het was 1/3 gedeelte van mijn 60GB SSD-schijf!

Systeembeheer -> Computerbeheer -> Schijfbeheer laat ook niets zien? Alleen 1 aaneengesloten partitie?

Ik heb een printscreen gemaakt.
Mijn M-partitie is verdwenen, maar je ziet een C-partitie van ong. 55GB, waar Windows opstaat, maar de partitie waar Windows opstaat is 36,8GB, waar is dan de rest gebleven?

Bijlagen

• Knipsel.PNG
    Knipsel.PNG
    23,7 KB · Weergaven: 94
Ja dat ziet er uit als een SSD van 60G met een partitie die de gehele schijf beslaat... Ik weet niet wat je nou gedaan hebt om dit voor elkaar te krijgen?
Je zegt dat je het bewuste programa (je angel) wel ziet staan op de c: schijf. Hoe kan dat dan? Heb je die eerst gekopieerd?
Weet je zeker hoe het er eerst uit heeft gezien? Ik bedoel, 2 partities...

Enig leesvoer (als je zin hebt) voor een beter begrip vind je op de site van Menno Schoone, over het nut van verschillende partities en over het opnieuw indelen van je ntfs schijf achteraf met een programma als GPartEd (ongeveer halverwege de pagina). Het is in dergelijke gevalllen altijd aan te raden een backup of nog beter een image te maken voor je begint!

ALs er een M partitie is geweest en die is nu weg dan moet je haast wel met dit soort programma's bezig zijn geweest. Deels is dit trouwens ook mogelijk onder Windows 7 zelf bij schijfbeheer.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan