pc antivirus @home vervangen door....???

Status
Niet open voor verdere reacties.

djeric

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2006
hallo.

ik gebruik een virus scanner bij @home (pc antivirus)

een simpel programma. maar toch is het niet een perfecte oplossing om virussen tegen te houden, omdat @home namelijk al zijn in/uit gaande e-mail berichten vooraf scant met hun virus scanner. Mogelijk met het zelfde virus scanner waar wij dus voor betalen.

ik zit te twijfelen en denken of ik niet een andere virus scanner moet gaan gebruiken? ik heb in het verleden norton gehad maar dit gaf steeds problemen op onze pc. misschien bekend bij meerdere gebruikers. welke virus scanner kan ik het beste op onze pc zetten (voor min. 2 pc's) om de virussen volledig tegen te houden? welke is de beste en werkt ook goed onder windows xp ?????? en moet ik deze ieder jaar ook vervangen?

ik heb iets vaags gehoord dat je anders iets bij moest gebruiken bij die pc antivirus zodat wel alles goed lijkt. maar toch vraag ik me af of dit wel een goede virus scanner is? me moeder had laatst toch een virus te pakken iets met popup's van mt50 website's

mal/genric A virus

pc antivirus had niet eeens ontdekt. norton daarintegen misschien wel, maar dit gaf bij ons vaker problemen. dus iemand sugesties welke virus scanner het beste uit de bus komt?????

Laatst bewerkt:
Ik ben heel erg tevreden over Avast Home - www.avast.com - en die moet je inderdaad ieder jaar opnieuw registreren. Dat is gratis. Avast heeft de Nederlandse (vlaams) taal en mooie skins. Er zijn haast dagelijks updates van de virusdatabase, dat is het belangrijkste voor een virusscanner en dit is onderdeel van hun filosofie over de manier waarop nieuwe virussen moeten worden bestreden (geef iedereen gratis updates). Scan incidenteel met andere scanners, die je niet alle activiteiten laat bewaken en gebruik ook software tegen Add-ware en Spy-ware. Hieronder zijn programma's die "system internals" bewaken waardoor systeembestanden zoals het register niet kunnen worden aangepast zonder je medeweten. Samen met de firewall van Windows en systeemherstelpunten ben je dan goed beschermd. Ik voeg hier de link nog toe naar een internetpagina waar je de firewall kunt testen op veiligheid tegen aanvallen van buitenaf omdat ik zie dat je kabelinternet hebt. http://www.technobulls.com/2006/06/26/is-your-firewall-working-perfectly-test-it-here-for-free/

avg free (7.5...., NIET 8.0 !) gebruiken we al 13 jaar, nooit problemen gehad wat iedereene ook zegt, je hebt zelfs gratis iedere dag minimum een update, meestal zelfs 2 of 3. Avast vertraagd echter wel je pc, hij werkt wel goed maar zeker niet beter dan avg free

Groetjes

(ps: hier kun je dat download

http://www.techzine.nl/downloads/16311/AVG-Free-Edition-7.5.519.html)

Download niet avg 8.0, dit is niet free en vertraagd enorm je pc, ik kan het weten, ook een hele miserie om hem te verwijderen, avg free 7.5 en je hebt meer dan genoeg !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan