PC assemblage

Status
Niet open voor verdere reacties.

tom441

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2008
Berichten
17
Hallo

Ik zou in loop van tijd een nieuwe pc willen kopen, zelf assembleren <-- juist geschreve? xD


Ik zal even de setup plaatsen:

ATI radeon HD5770
Intel core i5-750 (4 x 2.6Ghz denk ik)
OCZ voeding 700 Watt
Midi tower van aerocool
Gigabyte P55M-UD4 (is dit een goed moederbord voor gaming?)
Hitachi 2TB schijf
4096 Mb OCZ DDR3-1066 kit


Zo, nu ik kom op een 850 euro, is dit een fatsoenlijke prijs, of denke jullie een gelijkaardige pc te kunnen samenstellen voor een mindere prijs?


Alvast bedankt
Mvg
Tom
 
AMD Phenom 2 is stukken goedkoper en is ongeveer een snel met spellen.
 
zelf ook een pc samengesteld en draaid nu perfect.
HD5770 Vapor-X + DIRT 2 voucher = vid kaart
TruePower New Series TP-650 = voeding 650 watt
Gladiator 600 = kast
H22LS30 = dvd brander lg
Asus Bundel M4A79XTD EVO + Phenom II 955BE
HD103SJ = samsung hdd
4 GB DDR3-133 Kit ocz platinum low voltage edition
DH-16NS = dvd speler van lg

tot 740 euro

bij alternate
 
Laatst bewerkt:
De AMD Phenom 2 955 is zo'n E 20,- goedkoper als de Intel Core i5 750 en stukken langzamer, hoewel het inderdaad voor alleen gaming weinig uitmaakt. De moederborden zijn vergelijkbaar geprijst, ik heb zelf een Core i5 systeem besteld omdat de Core i5 750 weinig langzamer is als de Core i7 920. Ik heb ook even aan AMD gedacht maar voor E 20,- meer had ik toch liever de Core i5, ik doe nl. nog meer met mijn pc dan alleen games.

Grtz
 
Het is trouwens ook eerlijker om de Intel Core i5 750 te vergelijken met de AMD Phenom 2 965 omdat de prestaties van deze 2 vergelijkbaar zijn, dan is de AMD zelfs nog iets duurder als de Intel.
 
Het is trouwens ook eerlijker om de Intel Core i5 750 te vergelijken met de AMD Phenom 2 965 omdat de prestaties van deze 2 vergelijkbaar zijn, dan is de AMD zelfs nog iets duurder als de Intel.
niet helemaal waar, de 955 is al sneller, de doorvoersnelheid is hoger ende 955 is beter over te clocken.
draai em zelf af en toe op 3,8 ghz, voor sommige games als supreme commander heb je dan helemaal geen lag. en dat met stock koeler blijft onder 60 graden.
 
Alweer wat geleerd :D, ik moet wel zeggen dat ik me met overclocken nog nooit heb beziggehouden. Maar hoe dan ook, standaard is de core i5 750 sneller dan de AMD Phenom 2 955 en 965 naar wat ik gelezen heb.

Grtz
 
voor de 965 zou ik al niet aan, deze blijkt instabiel te kunnen zijn maar de 955 is een beste processor, kan em zeker aanraden an anderen, maar dat moederbordt ben ik niet heel blij mee, lijkt soms een beetje vreemd te doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan