PC Beeldbewerking / videobewerking +- 600 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guudoo

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2010
Budget - 600 euro

Doel - Video's bewerken met sony vegas & after effects + photoshop

Omgeving - Zo stil mogelijk! Ben bereid hiervoor boven het budget te gaan.

Assemblage nodig - Ja.
Besturingssysteem - Kan ik zelf installeren.

Opties / randapparatuur - Niet nodig.

Ideeën?:)

Zag in een andere thread een gaming pc met een budget van 700 euro met het volgende ingebouwd:

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...605440]=1&product[649109]=1&product[563658]=1

Echter heb ik misschien niet zo'n sterke videokaart nodig?

Laatst bewerkt:
Ik heb het vermoeden dat ik het topic en de machine ken.
Als jij voor video (beeld) bewerken gaat, dan zou ik niet alle onderdelen in die machine adviseren.
Van een machine met een SSD aan boord word jij denk ik vrolijker dan van één zonder SSD.
Ook qua videokaart kan het beter zonder dat het budget daardoor erg omhoog gaat.

Laatst bewerkt:
Ik heb het vermoeden dat ik het topic en de machine ken.
Als jij voor video (beeld) bewerken gaat, dan zou ik niet alle onderdelen in die machine adviseren.
Van een machine met een SSD aan boord word jij denk ik vrolijker dan van één zonder SSD.
Ook qua videokaart kan het beter zonder dat het budget daardoor erg omhoog gaat.

Bedankt voor je reactie!
Ik dacht ook al dat de videokaart minder belangrijk zal zijn. Wat zijn naast de SSD nog essentiele punten die ik mis?
Een betere processor of misschien meer RAM?

Een intel i5 zou mijn voorkeur hebben, maar de prijs gaat met diverse aanpassingen langzaam maar zeker omhoog.
Kijk ook eens even op de site van Medion. Die bouwen hele leuke machines voor een hele leuke prijs en daarin zit dan eigenlijk al hetgeen jij nodig hebt al in verwerkt.

Is dit een goede aankoop voor 600 euro?

Ik ken iemand die zijn PC wil verkopen met de volgende componenten voor 600 euro:

Motherboard: Gigabyte GA-X79-UD3
Processor: Intel Core i7 3820 @ 3600Mhz
Graphics card: MSI N660 Twin Frozer 2GD5/OC
Powersupply: Corsair Professional Gold AX750
Memory: 14336MB Kingston,Hyundai,Team-group
Harddrive 1: Seagate Barracuda 2TB
Harddrive 2: Seagate Barracuda 500GB
Optical drive: Sony Optiarc

Iets wat hier mis mee is? Nieuw kost deze PC denk ik ongeveer 1000 euro lol.

wat zou er mis mee zijn volgens jou? Geloof je het niet of waar twijfel je zelf aan?

Ik zou de gok wel nemen.

als je een nieuwe pc wil....
koop hem dan. hij is niet heel erg duur.

die i7 3820 is zeker nog 200 euro waard en het moederbord 150 euro
de voeding 100 euro en het geheugen bij elkaar ook iets van 100 euro denk ik zo
die 2TB HDD 70 euro de windows 7 licentie 50 euro

(ik hou 2de hands prijzen aan)

deze pc is zo tussen de 700 en 800 euro waard 2de hands...

nieuw zou hij idd iets van 1000 euro gekost hebben

Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Heb je twee vragen even samengevoegd aangezien het toch een beetje dubbel op is

ik zou in ieder geval minimaal voor een intel I5 gaan voor videobewerking en geen AMD
Let wel dat je een goeie nvidea kaart hebt, de MSI n660 wordt waarschijnlijk niet ondersteund door Adobe AE

Laatst bewerkt:
de MSI N660 is een nvidia kaart....

dat is een non reference Geforce GTX660 die word echt wel ondersteund door Adobe

dat de msi n660 geen videokaart zou zijn heb ik ook niet beweerd/gezegd.
dat deze niet ondersteund wordt door AE ook niet , "waarschijnlijk" heb ik gezegd en wel met deze reden dat men daar op moet letten.
wat wel zeker is dat deze kaart niet wordt gebruikt door After Effects voor de GPU versnelling van de ray-getraceerd 3D renderer
verder dan dit zal het werken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Doel - Video's bewerken met sony vegas & after effects + photoshop

tip: voeg bij dit lijstje Cinema 4D toe, met deze software kan je 3d objecten maken en animeren, vooral handig als je 3D text en objecten wilt motion tracken.

element 3D is een plug in voor after effects die hetzelfde doet als Cinema 4D maar dat is meer basic 3D text en objecten meer niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan