PC/beeldscherm valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Klokkie001

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 jul 2008
Geachte helper,

Sinds 2 jaar hebben wij een tweedehands pc in bezit. Helaas geeft deze sinds een jaar problemen:

- bij het aanzetten van de computer blijft de pc ooit laden. Na opnieuw opstarten is dit probleem vaak verholpen;
- soms gaat het beeldscherm uit en aan (even zwart beeld). Dit ligt niet aan het beeldscherm aangezien we meerdere beeldschermen hebben aangesloten en het probleem blijft;
- soms valt de pc uit en start deze zichzelf opnieuw op;
- soms valt de pc uit en krijgen we een foutmelding (blauw scherm);
- soms valt het internet uit en krijgen we de melding of we het rapport willen verzenden of niet;
- upgrades van windows kunnen wij niet installeren aangezien we de melding krijgen dat we geen legitieme versie van windows hebben.

Kan iemand ons helpen???? Kan dit (de eerste 5 punten in ieder geval) aan het werkgeheugen liggen? Hoeveel zou ons dit gaan kosten?
Het valt heel erg op als wij bijvoorbeeld een internetsite bezoeken waar veel foto's op staan, dat de problemen zich dan het meest voordoen. Ook als er een lange mail wordt getypt, dan start de pc zich opnieuw op.

Er zijn al meerdere techneuten geweest die hebben geprobeerd om de problemen op te lossen, maar dit heeft slechts een beetje geholpen.

Systeeminformatie:
Windows XP
Professional
Versie 2002
Service Pack 2
AMD Athlon (tm) XP 1800+
Kloksnelheid: 1.5 Ghz, 256 MB

Alvast heel erg bedankt!!!!!

Groetjes fam. Klokgieters

- bij het aanzetten van de computer blijft de pc ooit laden. Na opnieuw opstarten is dit probleem vaak verholpen;
- soms gaat het beeldscherm uit en aan (even zwart beeld). Dit ligt niet aan het beeldscherm aangezien we meerdere beeldschermen hebben aangesloten en het probleem blijft;
- soms valt de pc uit en start deze zichzelf opnieuw op;

Van die dingen heb ik zelf ook wel eens last gehad. Ik had alle stof er uit gehaald (stof zuiger, heel voorzichtig en op laagste stand) en ik had de batterij van mijn moederbord vervangen. Ik weet niet of het bij jullie ook werkt, maar bij mij werkte het in ieder geval wel.

stofzuiger is altijd gevaarlijk ivm statische electriciteit.

Nu heb ik nooit problemen gehad, maar ik heb het altijd gedaan met stofzuigers met plastic mond (en geen metalen!). Natuurlijk ook pc uitzetten.

hardware

hier wat informatie over mijn pctje

Naam van besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional
Versie 5.1.2600 Service Pack 3 Build 2600
Fabrikant Microsoft Corporation
Systeemnaam GEBRUIKE-FA4CA5
Systeemfabrikant MSI
Systeemmodel MS-6590
Systeemtype Op x86 gebaseerde pc
Processor x86 Family 6 Model 8 Stepping 1 AuthenticAMD ~1503 Mhz
BIOS-versie/datum American Megatrends Inc. Version 07.00T, 2-4-2001
SMBIOS-versie 2.3